سقف سرمایه گذاری صندوق‌ها ۵ درصد کم شد

سازمان بورس در تصمیمی جدید، حد نصاب صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت را اصلاح کرد و از ۱۵ به ۱۰ درصد کاهش داد.

به گزارش بیداربورس، علی اکبر ایرانشاهی سرپرست مرکز نظارت بر صندوق های سرمایه گذاری سازمان بورس، موضوع اصلاح حد نصاب سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت را به مدیران صندوق ها ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، طبق بند یک صورتجلسه هیات مدیره سازمان بورس، حد نصاب سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت به شرح ذیل اصلاح شد.

۱. سقف سرمایه گذاری در سهام، حق تقدم سهام، واحدهای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری و گواهی سپرده کالایی توسط صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت حداکثر ۱۰ درصد از ارزش کل دارایی های صندوق است.

۲. سقف سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت از حداکثر ۵ درصد کل دارایی های صندوق و تا سقف ۳۰ درصد از تعداد واحدهای سرمایه گذاری نزد سرمایه گذاران صندوق سرمایه پذیر به حداکثر ۱۰ درصد کل دارایی های صندوق تا سقف ۱۵ درصد تعداد واحدهای سرمایه گذاری نزد سرمایه گذاران صندوق سرمایه پذیر تغییر یافت.

صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت می توانند حداکثر به میزان ۳ درصد از ارزش کل دارایی های صندوق را به سرمایه گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری نزد یک صندوق اختصاص دهند.

کلیه صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت که در زمان ابلاغ این مصوبه نصاب بند های یک و ۲ این ابلاغیه و نصاب های بندهای دو تا ۴ ابلاغیه دوم اسفند را نقض کردند، ملزم هستند ظرف حداکثر سه ماه از زمان ابلاغ این مصوبه بصورت تدریجی و مستمر نسبت به رعایت نصاب ها اقدام کنند.

کد خبر 29030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =