رشد ۱۷ درصدی انتشار اوراق بدهی در سال ۱۴۰۱

براساس آمار، دولت در سال گذشته ۲۹۸ میلیارد تومان اوراق منتشر کرده که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۷ درصد رشد داشته است. در این خصوص خاندوزی، وزیر اقتصاد در یکی از مصاحبه‌های خود آورده که دولت ماهانه  ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان از درآمد خود را صرف بازپرداخت اصل و سود اوراق سال‌های گذشته می‌کند.

به گزارش بیدار بورس، ارزش بازار بدهی "بورس اوراق بهادار تهران" و "فرابورس" در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به‌ترتیب با افزایش ۸/۶ و ۳/۰ درصدی نسبت به ماه گذشته ارقام ۸/۵۵۸ و ۵/۴۲۶۶ هزار میلیارد ریال را به خود اختصاص داده‌اند که نسبت به یازده‌ ماهه سال  ۱۴۰۰به ترتیب با رشد ۶۷  و ۱۹ درصدی همراه بوده‌اند.

رشد ۱۷ درصدی انتشار اوراق بدهی در سال ۱۴۰۱

" مانده اوراق بدهی" در بازار فرابورس به تفکیک ماهیت ناشر دولتی، شهرداری‌ها و شرکتی حاکی از آن است که در یازده‌ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ترتیب با رشد ۴/۱، ۴/۹۴ و ۷/۱۳۲ درصدی مواجه بوده است. در این دوره سهم اوراق دولتی ۴/۷۰ درصد، سهم اوراق شهرداری‌ها ۱/۳ درصد و سهم اوراق شرکتی ۶/۲۶ درصد بوده است.

براساس اطلاعات منتشره از اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بدهی ارزش کل انتشار اوراق بدهی در سال۱۴۰۱، ۲۹۸ هزار میلیارد بوده است که به تفکیک، شرکت‌های دولتی ۱۶۳ هزار میلیارد تومان، شهرداری‌ها ۱۰۱ هزار میلیارد تومان و شرکتی‌ها ۱۲۸ هزار میلیارد تومان از مبلغ کل را به خود اختصاص داده‌اند.

رشد ۱۷ درصدی انتشار اوراق بدهی در سال ۱۴۰۱

منبع: بیدار بورس
کد خبر 29130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =