دلایل عدم تمایل شرکت‌های بیمه‌ به افزایش نرخ تعرفه درمان

دلایل عدم تمایل شرکت‌های بیمه‌ به افزایش نرخ تعرفه درمان توسط یکی از مدیران شرکت فرابورسی اعلام شد.

به گزارش بیدار بورس، سعید بیژنی مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه کارآفرین با اشاره به عدم علاقه شرکت‌های بیمه‌ به افزایش نرخ تعرفه درمان، گفت: وقتی افزایش تعرفه متناسب با شرایط اقتصادی نباشد منجر به نارضایتی بیمه‌گذار در بخش درمان می‌شود و شرکت‌های بیمه‌ را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

وی افزود: شاید افزایش نرخ تعرفه پزشکی دولتی و خصوصی ۵. ۱۹ و ۲۴‌ درصد اعلام شده اما افزایش در مراکز درمانی و بخش درمان بیشتر بوده و تورم ۴۵‌ درصدی بر روی تمام هزینه‌های مراکز درمانی اثرگذار است. بهتر بود افزایش تعرفه متناسب با شرایط اقتصادی صورت می‌گرفت تا مراکز درمانی، مبلغ بیشتری از بیمه شدگان دریافت نکنند. زیرا این میزان افزایش نرخ تعرفه، شرکت‌های بیمه‌ای را با چالش روبرو خواهد کرد.

این مدیر ادامه داد: شرکت بیمه‌ موظف به ارزیابی هزینه‌ها با همان تعرفه اعلامی بوده و مراجع درمانی به دلیل مشکلات مبلغ بیشتری دریافت می‌کنند که منجر به افزایش کسورات پرونده بیمه شده می‌شود. این میزان افزایش نرخ تعرفه چالش بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر را افزایش خواهد داد.

بیژنی درخصوص عدم‌ پوشش بیمه‌ای ویزیت روانشناسان توسط شرکت‌های بیمه توضیح داد: واژه مشاوره در قراردادهای بیمه تکمیلی طیف گسترده‌ای دارد و در قراردادها دقیقا باید لفظ مشاوره‌های روان‌شناسی ذکر شود تا این حوزه پوشش داده شود. تعرفه‌های مشاوره روانشناسی بالا و تعداد جلسات درمانی آنها زیاد است.

به گفته وی، موضوع دیگری که شرکت‌های بیمه‌ای بزودی با آن روبرو خواهند شد، ویزیت‌های آنلاین است و مراجعه حضوری کم‌کم به سمت آنلاین می‌رود که شرکت‌های بیمه‌ای باید راهکاری بیابند تا مشخص شود شخصی که ویزیت می‌شود بیمه‌گذار است یا یک فرد دیگر و احراز هویت در این بخش سخت است.

کد خبر 29263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =