رشد بیش از ۱۰۰ درصدی نظارت‌ها در حوزه گزارشگری مالی و حسابرسی

سید مصطفی علوی از افزایش بررسی گزارش‌های حسابرسی و نظارت بر عملکرد حسابرسان و کیفیت صورت‌های مالی در راستای بهبود شفافیت و قابلیت اتکای اطلاعات مالی در سال ۱۴۰۱ مالی خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، سید مصطفی علوی، رئیس اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری مالی سازمان بورس با اشاره به جزئیات عملکرد این اداره طی یک‌سال گذشته، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ با بهبود فرآیندها و تمرکز بر افزایش بررسی گزارش‌های حسابرسی و صورت‌های مالی، بررسی گزارش‌های حسابرسان ‌از نظر رعایت‌ استانداردها، قوانین و مقررات مربوط و ارجاع‌ به‌ کمیته‌ پذیرش و نظارت بر حسابرسان معتمد و پیگیری‌های ‌بعدی، بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته که به تناسب آن منجر به افزایش صدور آرای انضباطی نیز شده است.

این مقام مسئول در سازمان بورس با تاکید بر نقش نظارت بر گزارش‌های حسابرسی و صورت‌های مالی شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه بیان کرد: این موضوع منجر به افزایش قابلیت اتکای اطلاعات مالی و ارتقای شفافیت اطلاعاتی می‌شود و در تصمیم‌گیری‌های استفاده‌کنندگان از این اطلاعات موثر است.

علوی گفت: بررسی درخواست پذیرش شرکا و مدیران موسسات حسابرسی ‌و همچنین نظارت بر رعایت ‌دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد نیز در سال ۱۴۰۱ با افزایش رو به رو بوده است.

براساس این گزارش؛ اهم اقدامات انجام شده در حوزه نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری مالی در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر شده است:

رشد بیش از ۱۰۰ درصدی نظارت‌ها در حوزه گزارشگری مالی و حسابرسی

کد خبر 29449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =