۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
سایپا به بورس کالا بر می‌گردد

معاون اقتصادی گروه خودروسازی سایپا از تقاضای مجدد عرضه خودرو در بورس کالا و واردات حدود ۴۰ هزار دستگاه اتومبیل از کمپانی چانگان با دلار ۲۸۵۰۰ تومانی خبر داد.

به گزارش بیداربورس به نقل از بورس ۲۴ معاون اقتصادی گروه خودروسازی سایپا از تقاضای مجدد عرضه خودرو در بورس کالا و واردات حدود ۴۰ هزار دستگاه اتومبیل از کمپانی چانگان با دلار ۲۸۵۰۰ تومانی خبر داد.

مهدی قاسمی در برابر این سوال که با توجه به تغییرات رخ داده در وزارت صمت آیا برنامه ای برای عرضه خودروهایی همچون شاهین در بورس وجود دارد ؛ توضیح داد : سه شنبه هفته گذشته در نامه ای به سیاستگذار صنعت خودرو تقاضای ایفای تعهدات قبلی عرضه خودرو در بورس را داشته ایم.

این مقام مسئول در برابر این سوال که خساپا چقدر تعهد فروش از طریق بورس کالا داشته است ؛ گفت : عدد دقیقی نمی توانم اعلام کنم اما می توان گفت تعداد آن قابل اهمیت بوده است.

او درباره واردات خودرو از کمپانمی چینی چانگان گفت : وادرات از این شرکت اثر سود و زیانی به مرتب بیشتری برای سایپا دارد ، به عنوان مثال اگر عرضه شاهین در بورس ۱۰۰ میلیون تومان برای سایپا سود داشت ، واردات از این شرکت دست کم دو برابر سود برای شرکت دارد ، آن هم بدون در نظر گرفتن تراز ارزی مثبتی که برای شرکت ایجاد می کند.

قاسمی درباره افزایش قیمت خودرو هم توضیح داد : آخرین نرخگذاری خودرو بر اساس صورت های مالی ۶ ماهه سال گذشته تعین شده حال آن که افزایش نرخ دوم خودرو بزودی در جلسساتی که با شورای رقابت در جریان است بر مبنای صورت های مالی ۱۲ ماهه شرکت که اثرات افزایشی در آن واضح و مشهود است ، تعیین خواهد شد.

کد خبر 29659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =