پیش‌بینی بورس فردا ۲۵ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲

در طی معاملات روز جاری شاخص بورس تهران توانست به محدوده ۲۳ درصدی فیبوناچی موج قبلی خود واکنش مثبتی را نشان بدهد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران،  ارزش معاملات  بورس تهران در روز جاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بود و ارزش بازار  بورس تهران  نیز رقم ۸۴۴۸ همتی رو به خود گرفت. 

 نمادهای  فولاد  به  فملی  و  فارس  به همراه نماد  شپنا  جزء تأثیرگذاران مثبت بازار امروز به‌حساب می‌آمدند.  گروه خودرویی  همچنان باارزش  معاملاتی بالای هزار و یک‌صد میلیاردتومانی در صدر برترین‌های گروه‌های صنعتی قرار دارد. 

 فرآورده‌های نفتی و  فلزات اساسی نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند  ارزش معاملاتی گروه فرآورده‌های نفتی رقم ۸۳۷ میلیارد تومان و  فلزات اساسی  با ۸۳۶ میلیارد تومان در رتبه سوم جای داشتند.

خبرهای روز 

رئیس صندوق توسعه ملی اعلام کرد جداسازی بودجه نفتی از بودجه عمومی کشور تقریباً تبدیل به آرزو شده است. همه عواید  فروش نفت  و فراورده‌های نفتی باید به  صندوق توسعه ملی  واریز شود و سپس صندوق با سرمایه‌گذاری منابع حاصل از نفت و فراورده‌های نفتی، سود آن را به اقتصاد برگرداند.

«مالکی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز گفته سفارتخانه‌های ایران و مصر به‌زودی بازگشایی می‌شود. در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح سفارتخانه‌ها در ایران و مصر خواهیم بود.

با مصوبه سازمان  بورس  "صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت" به‌جای سه، پنج ماه  (تا پایان شهریور) مهلت دارند که میزان سهام موجود در پرتفوی خود را از ۱۵ به ۱۰ درصد برسانند.

همچنین با تصویب کمیته پایش ریسک بازار سرمایه سازمان بورس، دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس  اوراق بهادار  تهران و  فرابورس  ایران اصلاح شد. 

مطابق این مصوبه، ضریب تعدیل اوراق بهادار مندرج در حساب تضمین مشتریان اعتباری در مورد سهام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و بازار اول و دوم فرابورس ایران " ۶۰ درصد قیمت پایانی" تعیین شده است. ضریب مصوب از تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه در سامانه‌های نظارتی اعمال خواهد شد.

هم وزن

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران 

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری باشد ۷۱ هزارواحدی همراه شد تا عدد شاخص ۳ درصد مثبت شود. در طی معاملات روز جاری شاخص بورس تهران توانست به محدوده ۲۳ درصدی فیبوناچی موج قبلی خود واکنش مثبتی را نشان بدهد. 

 بازار با مثبت‌شدن در روز جاری نشان داد که به اعداد و ارقام مدنظر تکنیکالیست‌ها رسیده است همچنین اندیکاتور RSI که روز پیش به سمت  اعداد و  ارقام منفی در حرکت بود امروز توانست به عدد ۵۰ واحدی برگردد تا همچنان محدوده حمایتی خط روند اندیکاتور RSI نقطه امیدی برای اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه باشد. 

 اهالی بنیادی کار بازار سرمایه همچنان معتقد هستند که شاخص بورس تهران می‌تواند به اعداد و ارقام بالاتر برسد چرا که همچنان نرخ دلار بالای ۵۰ هزار تومان در  بازار آزاد  و در حال معامله‌شدن است و دلار فردایی به‌نوعی عدد ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان را به خود دیده است.

 اوضاع‌ و احوال در شاخص هم وزن هم امروز مثبت شد و  شاخص هم وزن  نیز  بعد از افت بیش از ۱۶ درصدی از سقف تاریخی خود امروز توانست رخ مثبتی را به خود بگیرد و با مثبت‌شدن ۱۳۷۰۰ واحدی به محدوده‌های ۷۵۰ هزارواحدی نزدیک شود.

کل

کد خبر 29725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =