۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
سیگنال نهاد ناظر به بازارسرمایه 

مدیر تحلیل و آموزش کارگزاری بورس، بیمه ایران خاطرنشان کرد: نهاد ناظر با عقب‌نشینی از سیاست‌های بازدارنده خود و برخی اظهارنظرها، این سیگنال را ارسال کرده که بازار در نقاط منطقی و خوبی برای سرمایه‌گذاری قرار دارد و لذا افزایش سطح اعتبار و کاهش فشار فروش صندوق‌ها می‌تواند عاملی برای بهتر شدن روند بازار در روزهای پیش رو باشد. 

**دلیل نوسانی بودن امروز بازارسرمایه
مهبد قندچی، مدیر واحد تحلیل و آموزش کارگزاری بورس، بیمه ایران در گفت‌وگو با بیداربورس در خصوص روند بازارسرمایه اظهار کرد: بازارسرمایه امروز سرشار از هیجان و نوسانات سنگین بود، بطوریکه برخی از نمادها از بازه مثبت تا یک قدمی صف فروش رفتند و برگشتند. 
او ادامه داد: در بازار امروز برخی از معامله‌گران از ترس تکرار اتفاقات هفته گذشته در مسیر فروش قرار گرفتند و اما در آن سو بسیاری از افراد در منفی‌ها خریدار بودند، بنابراین طبیعی است که کماکان شاهد روند نوسانی بازار باشیم. 

**تردید در نگاه فعالین بازار وجود دارد
به عقیده وی بازار پس از فراز و فرود اخیر، نیاز به یک دوره دست به دست شدن و ریکاوری دارد؛ چراکه هنوز تردید در نگاه فعالین بازار وجود دارد.  
به گفته این کارشناس بازارسرمایه یک نکته مهم که شاید برخی به آن توجه نکرده باشند این است که نهاد ناظر با عقب‌نشینی از سیاست‌های بازدارنده خود و برخی اظهارنظرها، این سیگنال را ارسال کرده که بازار در نقاط منطقی و خوبی برای سرمایه‌گذاری قرار دارد و لذا افزایش سطح اعتبار و کاهش فشار فروش صندوق‌ها می‌تواند عاملی برای بهتر شدن روند بازار در روزهای پیش رو باشد. 

**بورس در انتظار گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها
قندچی با اشاره به این موضوع که تا پایان اردیبهشت ماه تنها ۶ روز باقی مانده است، بیان کرد: احتمالا در این مدت نگاه ویژه سهامداران به کدال و گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها باشد؛ این گزارش‌ها می‌توانند عاملی برای بسته شدن کف قیمت در بسیاری از نمادها و صنایع باشند چراکه آینه خوبی برای سود شرکت‌ها در سال ۱۴۰۲ خواهند بود.

**بورس در انتظار موج جدیدی از عرضه است؟ 
مدیر تحلیل و آموزش کارگزاری بورس، بیمه ایران در خصوص پیش‌بینی روند بازارسرمایه عنوان کرد: در مورد شاخص، نمی‌توان رای قطعی به خاتمه یافتن اصلاح داد، چراکه مهمترین سطح حمایتی محدوده ۲.۱ میلیون واحد است و لذا با توجه به فشار نسبی عرضه در بازار امروز، ممکن است موج دیگری از عرضه در راه باشد؛ اما به نظر می‌رسد که دماسنج اصلی بازار جایی بین ۲.۱ و ۲.۲ میلیون به تعادل خواهد رسید و لذا از منظر تکنیکی، نگرانی خاصی برای بازار وجود ندارد. 
وی با بیان اینکه بطور کل نوسانات گروه خودرو و یا هر صنعت دیگری بصورت مقطعی در روند بازار تاثیر دارد، اضافه کرد: اینگونه نیست که صنایع فولادی یا پتروشیمی و ... بطور دائم درگیر صنعت خودرو باشند.

**نیاز بازارسرمایه به اصلاح زمانی 
به عقیده او با توجه به گزارش خوب شتران، احتمالا در سایر پالایشی‌ها گزارش‌های ۱۲ ماهه خوبی داشته باشیم اما انتظاری مبنی بر لیدرمحوری این صنعت وجود ندارد.
این کارشناس بازارسرمایه در پایان گفت‌وگوی خود گفت: با توجه به نوسانات روزهای اخیر، به نظر می‌رسد بازارسرمایه به کمی اصلاح زمانی نیاز داشته باشد و لذا بعید است در کوتاه‌مدت حرکت بازار برای شکست سقف ۲.۵ میلیون واحدی را داشته باشیم. 

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 29781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =