بازار سرمایه در مسیر عادی و درست در حرکت است

وزارت اقتصاد با اشاره به این که پارامترهای بازار سرمایه نشان می دهد جای نگرانی وجود ندارد و روند عادی بورس در حال سپری شدن است و نیازی به «دستور نجات» نیست، اعلام کرد: اتهام دستکاری از سوی دولت را می توان توهم توطئه برخی از رسانه‌ها عنوان کرد.

به گزارش بیداربورس، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصاد و دارایی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علی رغم ادعای مطرح شده، دولت و سازمان بورس در هیچ مقطعی چه درخصوص بالا رفتن و چه پایین رفتن بازار اقدامی انجام نداده و  نمی‌دهد اصولاً بازار سرمایه نیز همانند سایر بازارها به صورت دستوری نمی‌تواند اداره شود.

رئیس جمهور همانطور که در شعارهای انتخاباتی خود از بورس حمایت کرد در عمل نیز آن را اجرایی کرده است و روند رو به رشد بورس طی ماه‌های اخیر خود موید موضوع است.

از جمله اقدامات دولت می توان به  میزان افزایش سرمایه از محل سودهای انباشته به دلیل معافیت‌های مالیاتی  در ۲ سال گذشته در لایحه بودجه اشاره کرد که رقم آن عدد بسیار بالایی بود که در اصل این پول به بازار اولیه و شرکت واریز شد و سازمان بورس حمایت بسیار خوبی را از این اتفاق داشت.

از طرفی حجم معاملات و ورود پول حقیقی از دیگر نشانه های موفق بودن سیاست دولت در بازگرداندن اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران به بازار سرمایه است.

سیاست دولت درباره بازار سرمایه این است که این بازار یکی از بازارهای مطمئن برای جذب سرمایه و تامین مالی بخش تولید است و به دنبال این است که بازار به گونه‌ای توسعه یابد که در  تامین مالی طرح‌های زیربنایی نقش آفرین باشد.

همه فعالان بازار بر این موضوع واقف هستند که بازار پس از طی کردن روند صعودی در مدت زمان خاص به سمت اصلاح حرکت می‌کند و از طرفی برخی از سهامداران به سمت سیو سود می‌روند که این روند عادی در بازار سرمایه است و اتهام دستکاری از سوی دولت را می توان توهم توطئه برخی از رسانه‌ها عنوان کرد.

 درحال حاضر بازار سرمایه بهترین بازار برای جذب و حمایت نقدینگی به سمت طرح‌های مولد است و دولت همانگونه که وعده داد در راستای حمایت از بازار سرمایه حرکت خواهد کرد و پارامترهای بازار سرمایه نشان می دهد هیچ جای نگرانی از سمت بازار وجود ندارد و روند عادی در حال سپری شدن است و نیازی به «دستور نجات» نیست.

منبع: تسنیم
کد خبر 29896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =