فروکش کردن نگرانی سهامداران بعد از مصوبات سازمان بورس

محمدحسن شمسی گفت: اگرچه به لحاظ منطقی ارزش سهامی که در پرتفوی صندوق‌های درآمد ثابت وجود دارد، آنقدر با اهمیت نبود که بتواند روند بازار سرمایه را تغییر دهد؛ اما به هر حال این موضوع نگرانی‌هایی برای بازار ایجاد کرده و ترس سهامداران، به منفی‌های بورس دامن زده بود. افزایش مهلت اصلاح این حدنصاب، این نگرانی‌ها را کاهش داد.

به گزارش بیداربورس محمدحسن شمسی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر مثبت مصوبه‌های هفته گذشته سازمان بورس بر روند بازار اظهار کرد: به نظر می‌رسد منفی‌های هفته گذشته بازار سهام، بیشتر ناشی از بی‌ثباتی و نیز ترس سهامداران و افزایش بی‌اعتمادی در این بازار بود و ٣ مصوبه سازمان بورس در راستای حمایت از این بازار، در کاهش این ترس و بی‌اعتمادی تاثیرگذار بود.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر مصوبه تمدید مهلت اصلاح حد نصاب صندوق‌های درآمد ثابت گفت: به هر حال افزایش مهلت اصلاح حد نصاب صندوق‌های درآمد ثابت در کاهش عرضه‌ها و نیز بهبود جو روانی بازار سرمایه موثر خواهد بود. اگرچه به لحاظ منطقی ارزش سهامی که در پرتفوی صندوق‌های درآمد ثابت وجود دارد، آنقدر با اهمیت نبود که بتواند روند بازار سرمایه را تغییر دهد؛ اما به هر حال این موضوع نگرانی‌هایی برای بازار ایجاد کرده و ترس سهامداران، به منفی‌های بورس دامن زده بود. افزایش مهلت اصلاح این حدنصاب، این نگرانی‌ها را کاهش داد.

وی افزود: به طور کلی معتقدم جنس پولی که در صندوق‌های درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود، با پولی که در بازار سهام سرمایه‌گذاری می‌شود، متفاوت بوده و خرید سهام توسط صندوق‌های درآمد ثابت با توجه به کاهش بازدهی و افزایش ریسک این صندوق‌ها به مصلحت نیست.

شمسی در ادامه عنوان کرد: در دو سال گذشته، ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس، رشد مناسبی داشته و می‌توان گفت بازار از این لحاظ با سال ۹۹ قابل قیاس نیست. تسهیل و تسریع فرآیند صدور مجوز سبدگردان‌ها و صندوق‌های بخشی می‌تواند در ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه و حرفه‌ای‌تر شدن این بازار کمک کند.

کد خبر 29930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =