جزییات جدید از واگذاری سهام به فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به فرآیند واگذاری سهام به فرهنگیان در قالب طرح ارزش مالکانه گفت: در تلاشیم شرکت‌های بیشتری را وارد فرآیند بورسی کنیم تا بتوانیم سهام بیشتری واگذار کنیم. احتمالا سه شرکت دیگر نیز بورسی شده و به سه شرکت بورسی فعلی افزوده شوند و بین ۱۰ تا ۳۰ درصد سهام آنها به ۸۷۵ هزار فرهنگی بازنشسته واگذار شود. شاغلین هروقت بازنشسته شوند این هدایا تقدیمشان می‌شود.

به گزارش بیدار بورس به نقل از ایسنا،  حمیدرضا نجف پور کردی در حاشیه آیین رونمایی از طرح ارزش مالکانه که در اردوگاه دانش آموزی باهنر تهران برگزار شد در توضیح جزئیات این طرح گفت: همانطور که وعده دادیم آیین رونمایی امروز انجام و اجرای طرح آغاز شد. صورت وضعیت ارزش مالکانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آماده شده و از امروز قابل مشاهده است. همزمان سوپر اپلیکیشن صندوق ذخیره فرهنگیان را رونمایی کردیم که معلم با سهولت وارد سامانه شود و وضعیت ۲۷ سال قبل خود را مبتنی بر نرخ تورم، جریانات نقدی و ارزش فعلی ببیند. این‌یک فرآیند بسیار پیچیده‌ از طرح ارزش مالکانه بود که انجام شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه با سازمان بورس تعامل داشتیم و فهرست آنها که کدسجام گرفتند ارائه شده تا کار واگذاری شان به جریان بیفتد گفت: اما هنوز بیش از ۲۰۰ هزار نفر  کد سجام نگرفته‌اند که خود باعث کندی امور می‌شود.

نجف‌پور ادامه داد: یک اقدام اجرایی دیگر انجام دادیم و علاوه بر تهیه و ارائه صورت وضعیت‌ها، طرح ما چند بعد داشت، اولین بعد تعیین ارزش بود که محاسبه شد و یک معلم نسبت سهم الشرکه خود را در مقایسه با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دیگر می‌بیند.

وی با بیان اینکه فرآیند بورسی شدن چند شرکت را انجام دادیم که سه شرکت نهایی شد و اجازه قطعی گرفتیم که مراحل تخصیص سهام این شرکت‌ها در این فرآیند اتفاق بیفتد گفت: در این فرایند گام های بزرگ از حیث اجرا برداشته شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: یکی بحث جدی که در روزهای اخیر در هیئت امنا مطرح شد این بود که حالا که بعد از ۲۷ سال می‌خواهیم سهام بدهیم، سه شرکت موجود به علاوه شرکت‌های دیگر را مجتمع کرده و میزان درصد جمع‌بندی شده را پس از طی مراحل قانونی واگذار کنیم و به این ترتیب حجم و ارزش بیشتری از دارایی‌ها را آماده کنیم و بعد از طی مراحل نهایی با بورس، عدد سهام ملموس‌تری در قالب برگه سهام در اختیار اعضا قرار بگیرد.

نجف پور اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود این کار طی چندماه آینده و حداقل بین چهار تا شش ماه آینده انجام شود. قبلا تعهد دادیم که کار حداقل یک سال طول می‌کشد که انجام شود، اما کار شش ماه جلو افتاده و امروز رونمایی را شش ماه زودتر انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در تلاشیم شرکت‌های بیشتری را وارد فرآیند بورسی کنیم تا بتوانیم سهام بیشتری واگذار کنیم اظهارکرد: احتمالا سه شرکت دیگر نیز بورسی شده و  به سه شرکت بورسی فعلی افزوده شوند و بین ۱۰ تا ۳۰ درصد سهام آنها به ۸۷۵ هزار فرهنگی بازنشسته واگذار شود. شاغلین هروقت بازنشسته شوند این هدایا تقدیمشان می‌شود.

کد خبر 29943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =