پیش‌بینی بازار سهام امروز

با وجود رشدهای اخیر شاخص کل بورس به نظر می رسد بازار فعلا توان رسیدن به سقف قبلی را ندارد و باید بیش از این استراحت کند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بورس تهران پس از آنکه با چند سقوط پی در پی اصلاح خوبی انجام داد، تقریبا به تعادل رسید و حتی طی هفته گذشته رشدهای کوچکی هم در شاخص های مختلف ثبت شد. اما میزان رشد شاخص ها پس از آن افت سنگین، به اندازه ای نبوده که سقف های قبلی دوباره مشاهده شود.

به عبارتی می توان گفت که افت های سنگین و رشدهای کوچک در بازار اتفاق افتاده که در چنین شرایطی، رشد اخیر را باید اصلاحی در روند نزولی بازار دانست. البته بسیاری از تحلیلگران معتقدند بورس دیگر افت سنگینی نخواهد داشت و ادامه اصلاح مانند شروع آن پرشتاب نخواهد بود.

اما بازار نیاز به اصلاح زمانی دارد که این اصلاح زمانی می تواند حتی تا چند ماه هم ادامه داشته باشد. در چنین شرایطی معمولا کلیت بازار افت چشمگیری نمی کند اما با درجا زدن های متوالی، سرمایه گذاران را خسته می کند که این می تواند منجر به خروج پول شود.

**ارزش معاملات خوب نیست

فعلا چیزی که بیشتر از همه موارد در کانون توجهات فعالان بورس قرار دارد، ارزش معاملات خرد است. در این شرایط ارزش معاملات خرد است که تعیین می کند واقعا بورس از چه زمانی قصد بازگشت به روند صعودی را دارد.

این روزها ارزش معاملات خرد به کمتر از ۱۲-۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده که این آمار خوبی نیست. برای بازاری که ارزش روزانه معاملات آن به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود، چنین افتی در ارزش معاملات می تواند هشداری برای ادامه روند اصلاحی بازار باشد.

به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند سرمایه گذاران برای انجام خریدهای جدید، به ارزش معاملات توجه داشته باشند. ارزش معاملات خرد معمولا زمانی که بازار قصد بالا رفتن داشته باشد زیاد می شود که از این جهت می توان تحرکات بازار را به خوبی رصد کرد.

**تنها نکته امیدوارکننده معاملات

در بخش ورود و خروج پول حقیقی ها به بازار هم می توان گفت که فعلا سرمایه گذاران سردرگم هستند و یک روز تزریق پول و روز بعد خروج پول اتفاق می افتد.

تنها نکته مثبت معاملات در این روزها، شاخص قدرت خریداران حقیقی بوده که به صورت متوالی بالای عدد یک باقی مانده است. البته درصورتی که اصلاح بازار بخواهد فرسایشی شود، این شاخص نیز به کمتر از عدد یک می رسد اما فعلا که چنین اتفاقی رخ نداده.

با توجه به معاملات روز چهارشنبه و در نظر گرفتن شرایط مختلف، می توان برای امروز افت شاخص ها را متصور بود. البته بعید است بازار با فشار فروش سنگینی مواجه شود.

کد خبر 30088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =