پیش بینی قیمت سکه امروز ۷ خرداد ۱۴۰۲

با وجود خبرهای مختلف دیروز از جمله درگیری خونین مرزی بین ایران و نیروهای طالبان افغانستان، به نظر می‌رسد همچنان مهمترین خبر برای فعالان بازار ارز و سکه، سفر پادشاه عمان به تهران است؛ سفری که ممکن است به خبرهای مثبت در رابطه با برجام منجر شود.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، روز موعود در  بازار سکه  فرا رسید و طبق خبرها، قرار است امروز (یکشنبه ۷ خرداد) پادشاه عمان وارد تهران شود. این خبر در چند روز گذشته باعث شده  قیمت سکه امامی  بیش از یک میلیون تومان کاهش را ثبت کند.

دیروز فلز گرانبهای داخلی تا پله نهم کانال ۳۰ میلیون تومان پایین آمد. عقب‌نشینی سکه در حالی اتفاق افتاد که  قیمت دلار  نوسان صعودی را ثبت کرد.

عده‌ای از معامله‌گران با اشاره به رفتار سکه و دلار در چند روز گذشته می‌گفتند سکه راهش را از دلار جدا کرده و تکروی می‌کند.

حباب سکه  امامی دیروز ۵۵۴ هزار تومان کاهش یافت و بر روی ۷ میلیون و ۱۲۳ هزار تومان قرار گرفت. ارزش واقعی  سکه امامی  طبق سایت اتحادیه سکه و طلا، زیر ۲۴ میلیون تومان است و عددی در حدود ۲۳ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان را نشان می‌دهد.

تحلیلگران ارزی مهم‌ترین علت  افزایش قیمت دلار  در بازار روز گذشته را اخبار مربوط به مناقشات مرزی ایران و افغانستان می‌دانند.

روز گذشته در راستای تحرکات مسلحانه نیروهای مرزی طالبان، درگیری‌های نظامی در مرز شرقی ایران رخ داد. به‌واسطه این درگیری‌ها نرخ  دلار هرات  که عموما در یک کانال پایین‌تر از دلار تهران معامله می‌شود، افزایشی شد و به نزدیکی دلار تهران رسید.

در این میان اما مساله مهم‌تر برای فعالان ارزی کشور، همچنان خبر سفر سلطان عمان به ایران بود. از جمله محتمل‌ترین سناریوهای مطرح شده در رابطه با علت این سفر، می‌توان به ادامه یافتن مذاکرات هسته‌ای با غرب و تلاش برای ایجاد توافق جدید اشاره کرد.

تحلیلگران اقتصادی و سیاسی باور دارند در صورتی که در روزهای آینده اخبار مثبتی از این نشست مخابره شود، احتمال تداوم کاهش  قیمت سکه  محتمل خواهد بود. با این حال دو خبر مهم دیگر احتمالا سد راه بازیگران کاهشی باشد؛ نشست شورای حکام و تداوم تنش طالبان و ایران.

کد خبر 30168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =