دلیل تعطیلی کارخانه داروگر یک روز بعد از رد شدن انحلال شرکت فرابورسی"شتولی"

دلیل تعطیلی کارخانه داروگر و زیرمجموعه برند معروف تولی پرس، ناشی از بدهی مالیاتی ۱.۲ هزار میلیارد تومانی و تصمیم مالک به پلمپ تمام قسمت‌ها اعلام شد.

به گزارش بیدار بورس، کارخانه داروگر که سال ۱۳۰۷ به عنوان نخستین تولیدکننده مواد شوینده در ایران در اصفهان راه‌اندازی و سپس به تهران انتقال یافت به دلیل بدهی مالیاتی با تصمیم مالک به پلمپ تمام قسمت‌ها مواجه شده و در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

براساس این گزارش، پیگیری‌های از اداره کل فرار مالیاتی تهران نشان می‌دهد مالک هلدینگ داروگر از ۱۵ سال قبل حاضر به پرداخت مالیات ۳۰۰ میلیارد تومانی نشده که این رقم با احتساب جرایم مالیاتی به بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده ولی این فرد با استفاده از ترفندهای مختلف مانند جابه‌جایی دارایی ها و اعضای هیئت مدیره و قراردادن اموال در رهن بانک ها از پرداخت مالیات سر باز زده است.

شرکت تولی پرس با سرمایه ۲۵ میلیارد تومانی، مالک داروگر بوده اما این شرکت هم بعد از ۱۲ سال حضور در بورس از اسفند سال ۹۲ به دلیل زیان انباشته و عدم احراز شرایط با دریافت کارت قرمز راهی بازار پایه نارنجی فرابورس شده است.

دیروز هم "شتولی" از رد حکم بدوی انحلال شرکت در دادگاه تجدید نظر خبر داد که طبق رای بدوی دادگستری استان تهران و به دو دلیل عدم تشکیل مجمع فوق‌العاده (خروج از زیاندهی و ماده ۱۴۱ قانون تجارت) و شکایت از هیات مدیره، منحل اعلام شده بود.

در ترکیب سهامداری این شوینده معروف و قدیمی ایران، شرکت های کف با ۳۴.۷ درصد، سهامدار عمده بوده و بنیاد ۱۵ خرداد و شرکت کیمیای ایران، بسته بندی داروگر، ارزش آفرینان سرمایه مالک ۲۲.۹، ۸، ۷ و ۶ درصدی حضور دارند.

کد خبر 30245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =