توقف خطوط تولیدی ایرانخودرو

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به توقف تولید خطوط به دلیل کمبود ارز از برآورد کاهش ۲۰۰ هزار خودرو از تعهدات و خواستار دستور فوری تامین ارز مورد نیاز از وزارت صنعت شد.

به گزارش بیداربورس، علیمردان عظیمی با ارسال نامه‌ای به تاریخ 13 اردیبهشت به مهدی نیازی سرپرست وزارت صنعت با اشاره به توقف تولید خطوط به دلیل کمبود ارز، اعلام کرد: پیرو مکاتبات قبلی به دلیل عدم تامین ارز در سال جاری و خالی شدن

موجودی کالای انبار های این شرکت و تامین کنندگان، توقفات متعددی در خطوط تولید ایران خودرو رخ داد و برآورد می‌شود حدود ۵ هزار دستگاه توقف تولید وجود داشته باشد.

پیرو ابلاغیه الزام وزارت صنعت مبنی بر برنامه ریزی تولید ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری و عرضه این برنامه در سامانه یکپارچه به مشتریان در ماه‌های گذشته مکرراً ریسک های این الزام به دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت منعکس شده بود.

متاسفانه اکنون به دلیل وقوع این ریسک ها از جمله عدم تخصیص ارز، خطوط تولید متوقف می شود و به دلیل برنامه فشرده و استفاده از حداکثر ظرفیت و روزهای کاری، امکان جبران عقب افتادگی تولید تا پایان سال امکان پذیر نخواهد بود.

با روند فعلی برآورد می شود در پایان سال بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از تعهدات مربوط به سال جاری تحویل نشده باشد که این تعداد می‌تواند تبدیل به بحران اجتماعی شود.

با توجه به این موارد به منظور افزایش تولید روزانه و تحویل خودرو مشتریان با حداقل تاخیر نسبت به تامین ارز مورد نیاز، دستور تسریع و اقدامات ویژه صادر شود.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 30253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =