کاهش رشد جهانی گریبانگیر ژاپن شد

تولید کارخانه‌های ژاپن در اثر کاهش رشد جهانی کاهش می‌یابد.

به گزارش بیدار بورس، تولید کارخانه ژاپن برای اولین‌بار در سه ماه گذشته در ماه آوریل با توجه به رکود جهانی کاهش یافت که احتمالاً بر اقتصاد در حال بهبود این کشور تأثیر گذاشته است.

وزارت صنعت این کشور امروز چهارشنبه (۳۱ مه) اعلام کرد که تولید صنعتی پس از دو ماه افزایش متوالی ۰.۴ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت. اقتصاددانان رشد ۱.۴ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند. نتایج احتمالاً منعکس‌کننده تأثیر کاهش رشد جهانی است که تأثیرات مثبت بهبود زنجیره تأمین را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ضعف در تولید داخلی یک مشکل بالقوه برای اقتصاد ژاپن است که اخیراً نشانه‌هایی از بهبود را نشان داده است.

گزارش دیگری از وزارت صنعت این کشور نشان داد که فروش خرده‌فروشی برای اولین‌بار در پنج ماه گذشته در ماه آوریل نسبت به ماه قبل و برخلاف داده‌های قبلی که نشان دهنده روند مثبت مصرف بود، کاهش یافته است.

علاوه بر نگرانی‌ها در مورد کندی رشد جهانی، خطرات متعددی نیز بر اقتصاد ژاپن وجود دارد که وضعیت اقتصادی و مالی ایالات‌متحده و عدم اطمینان از مهمترین آنهاست.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آشفتگی بانکی در ایالات‌متحده و اروپا، از جمله فروپاشی بانک سیلیکون ولی، در حال حاضر وارد آرامش شده است اما مشخص نیست که این موضوع به طور کامل پایان یافته است.

کد خبر 30331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =