گزارش ماهانه عملکرد صنعت خودرو / سایپا رکورد زد!

بررسی گزارشهای ماهانه شرکتهای خودروسازی در اردیبهشت ماه حاکی از آن است که اکثر شرکتها جهشی شگفت انگیز در فروش محصولات خود را تجربه کردند؛ به گونه‌ای که نه تنها رکورد فروش آنها در سالیان اخیر جا به جا شده، بلکه عددی بالاتر از مجموع فروش ۳ ماه گذشته را در بعضی نماد ها شاهد بودیم.

به گزارش بیدار بورس، گزارشات ماهانه شرکت‌ها میتواند تاثیر بسزایی در تصمیم سهامداران مبنی بر خرید و یا فروش سهام آن شرکت داشته باشد. اما سوال این است که آیا قبل از انتشار این گزارشات، روند سهم تحت تاثیر آن قرار میگیر یا خیر؟ تا حدودی میتوان گفت که روند سهم‌ها قبل از انتشار گزارش عملکرد ماهانه (که معمولا تا ده روز بعد از اتمام ماه منتشر میشود) متاثر از آن حرکت کرده و امکان ورود و خروج بهینه را از سهامداران میگیرد، ولی راه حل نسبی، گزارش‌های خیره کننده شرکت‌ها و حتی مقایسه عملکرد ماهانه آنها و پی بردن به مسیری که شرکت قرار است بپیماید (با توجه به طرح های توسعه و بازار فروش) این امکان را فراهم میکند که لااقل در کوتاه مدت سود مناسبی را نصیب سهامداران خود کند. اما همان‌طور که قبلا اشاره شد، این گزارشات نباید به تنهایی مبنایی برای خرید و فروش قرار گیرد. سایر پارامترها مانند صورت‌های مالی منتشره شرکت‌ها، بنیاد سهام، نمودار تکنیکال، وضعیت صنعت و در آخر پارامترهای کلان ایران و جهان بر روی روند سهم و صنعت تاثیرگذار خواهند بود.

در ادامه به بررسی گزارشات ماهانه شرکت‌های صنعت پرداخته و عواملی که باعث افزایش و یا کاهش درآمد فروش آن‌ها شدند را به تفکیک بررسی کرده که پیشنهاد میشود با مقایسه این گزارش با گزارشات مشابه ماه‌های گذشته که از اقتصادآنلاین منتشر میشود، روند احتمالی شرکت را پیشبینی کرده و تصمیمات بهینه‌تری برای سرمایه گذاری خود اتخاذ کنید.

۱.شرکت ایران خودرو (خودرو) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۱۴۴۳۴ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۲۵۳% افزایش پیدا کرده است. از علت آن میتوان به افزایش ۴% نرخ فروش ۳ محصول خود (گروه پژو، گروه سمند و تارا)، ۱0% نرخ فروش دنا و همچنین افزایش ۲۲۲% مقدار فروش آن اشاره کرد.

1 عملکرد ماهانه گروه خـودرو

۲.شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) (خساپا) در اردیهشت ماه به درآمد فروش ۷۲09 میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۱9۶% افزایش پیدا کرده است. این عدد بیشترین میزان فروش شرکت در دو سال گذشته است.

2 عملکرد ماهانه گروه خـودرو

۳.شرکت ایران خودرو دیزل (خاور) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۴00۶ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته ۱8 برابر افزایش داشته است. از علت آن میتوان به رشد ۱8 برابری مقدار فروش آن اشاره کرد.

3 عملکرد ماهانه گروه خـودرو

۴.شرکت پارس خودرو (خپارس) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۲۱۱9 میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۱۴۲% افزایش پیدا کرده است. از علت آن میتوان به افزایش ۱۲۶% مقدار فروش آن اشاره کرد. لازم به ذکر است تغییر محسوسی در نرخ فروش محصولات شاهد نبودیم.

4 عملکرد ماهانه گروه خـودرو

۵.شرکت زامیاد (خزامیا) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۴۶۶8 میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن 9۴۱% افزایش پیدا کرده است. فروشی خارق‌العاده که نه تنها در ۲ سال گذشته این نماد بی سابقه بوده است بلکه بیشتر از مجموع فروش سه ماه گذشته شرکت نیز میباشد.

5 عملکرد ماهانه گروه خـودرو

۶.شرکت بهمن دیزل (خدیزل) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۱۴۱9 میلیارد تومانی رسید. فروشی نسبتا مطلوب که با بیشترین میزان فروش شرکت در دو سال گذشته ( بهمن ۱۴0۱) فاصله اندکی داشت.

6 عملکرد ماهانه گروه خـودرو

۷.شرکت سایپا دیزل (خکاوه) در اردیبهشت ماه به درآمد فروش ۷۶۲ میلیارد تومانی رسید که نسبت به ماه گذشته آن ۱۳ برابر افزایش پیدا کرده است. فروش این شرکت نیز مانند اکثر خودرو سازها عدد قابل توجهی بوده به طوری که رکورد فروش ۲ سال اخیر خود را با اختلاف نسبتاغ زیادی جا به جا کرده است.

7 عملکرد ماهانه گروه خـودرو

کد خبر 30349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =