رقیبی قدرتمند برای بورس

نوید قدوسی با تاکید بر کم تاثیر بودن حواشی خارجی مانند: پملپ شدن سازمان بورس بر روند رشد بازار، گفت: عواملی از جمله مسایل سیاسی، نرخ بهره و نرخ اوراق دولتی تاثیرات بیشتری بر روند ارزش بازار سرمایه خواهد داشت.

نوید قدوسی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بیدار بورس در رابطه با تاثیر انتشار اوراق دولتی بر بازار سرمایه، گفت: هر چقدر نرخ این اوراق بالاتر باشد تاثیر منفی‌تری بربازار خواهد داشت و موجب خروج نقدینگی از بازار سرمایه می‌شود.

لطمه به بازار با خروج حقوقی ها

وی با بیان اینکه بازار سرمایه با خروج حقوقی‌ها لطمه بزرگی خواهد خورد، ادامه داد: حقوقی‌های بازار به دلیل تعاملاتی که با دولت دارند و نرخ اوراق دولتی مخصوصا با قیمت‌های جذاب می‌تواند باعث خروج این نقدینگی از بازار شود؛ در نتیجه اوراق دولتی با قیمت بالا رقیبی برای بازار سرمایه خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با توضیح اینکه هر چقدر قیمت کامودیتی‌ها افزایش پیدا کنند تاثیر مثبتی بر بازار خواهد داشت، افزود: درآمد و سودآوری بیش از ۶۰ درصد شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه به لحاظ ارزشی بستگی مستقیم به قیمت کامودیتی و نرخ ارز دارد.

حواشی بر بازار تاثیری ندارد

قدوسی در پاسخ به اینکه آیا حواشی‌های بیرونی بازار سرمایه از جمله پلمپ شدن ساختمان سازمان بورس و پیدا شدن ماینر در ساختمان شرکت بورس موجب ترس سهامدار و خروج نقدینگی از بازار سرمایه می‌شود، بیان کرد: این حاشیه ها تاثیر چندانی بر شرایط بازار نخواهد گذاشت و حجم کم معاملات بازار سرمایه تحت تاثیر عوامل دیگری می تواند باشد.

وی با بیان اینکه بلاتکلیفی فضایی سیاسی، نرخ ارز، بهره، کامودیتی‌ها، حامل‌های انرژی و سیاست‌های دولت که مرتبط به بازار سرمایه است تاثیر بیشتری بر بازار می‌تواند داشته باشد، اظهار کرد: این مسایل ابهامات بیشتری را در بازار بوجود می‌آورد و موجب آن می‌شود که خریدارها و فروشنده‌ها فعالیت خود را در بازار سرمایه کاهش دهند.

رشد بازار در دست کامودیتی ها

 این کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار در هفته آینده، گفت: تا زمانی که ارزش معاملات پایین است انتظار اتفاق خاصی از بازار نمی‌توان داشت و باید منتظر افزایش ارزش معاملات بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها و همچنین گزارشات ماهانه آنها این اطلاعات جدید موجب به روز رسانی اطلاعات بازار شده و قطعا با اطلاعات موجود سهم هایی را می‌توان پیدا کرد که ارزنده باشند.

قدوسی با بیان اینکه سرمایه گزاری را باید با چشم اندازه بلندمدت و میان مدت دید، افزود: در بلند مدت ارزش بازار بسیار بستگی به قیمت کامودیتی و بازار جهانی دارد و اگر قیمت‌ها در بازار جهانی ریزش خاصی نداشته باشد در صنایع پتروشیمی، فلزات اساسی و معدنی می‌توان سهام خوب و ارزنده ای پیدا کرد.

کد خبر 8877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =