فروش اوراق دولتی زیر ذره بین فعالان بازار سهام

یک کارشناس بازار سرمایه به فروش اوراق دولتی اشاره و تصریح کرد: موضوع مهم دیگر بحث فروش اوراق دولتی است که با توجه به عدم فروش درماه قبل انتظار میرود که این ماه دولت مجددا به عرضه فروش اوراق بازگردد.مطابق با آخرین اطلاعیه عرضه اوراق دولتی، امروز یکشنبه  ۱۰ هزار میلیارد تومان از این اوراق در بازار عرضه خواهد شد، طبق برخی شنیده ها دولت قصد فروش ۵۰ هزار میلیارد اوراق را تا آخر سال در برنامه دارد. 

بابک سالاروند با اشاره به روندی  صعودی روز گذشته بازار سرمایه به بیداربورس گفت: معاملات روز گذشته بازار سهام را میتوان از چند بعد بررسی کرد،قیمت های جهانی کامودیتی ها که در بسیاری از محصولات فعلآ روند صعودی دارد. بطور مثال نزدیک شدن قیمت اوره به حدود۹۰۰ دلار، که  روز گذشته نمادهای گروه اوره سازی را با تقاضا همراه کرد.
وی افزود: موضوع  دیگیر افزایش تقاضا در بازار سهام، ورود خودرو به بورس کالا و تغییر در شیوه قیمت گذاری محصولات خودروسازها موجب شد که این گروه نیز با تقاضای زیادی همراه باشند.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به حذف ارز ترجیحی اشاره کرد و  گفت: موضوع بحث حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰تومانی که این روزها خبرها پیرامون آن زیاد است، برخی شرکت ها تاثیر بسیار مهمی از این موضوع میپذیرند که موجب شد برخی نمادهای مشمول این ارز با تقاضا همراه شوند.
سالاروند با بیان اینکه عوامل فوق در چند روز آینده، عوامل تاثیر گذار بر روی بازار باقی خواهند ماند گفت: پیش بینی میشود که پس از صعود چند روزی اکثر نمادها در بازار به تعادل برسند و متعادل معامله شوند.

وی در ادامه به فروش اوراق دولتی اشاره و تصریح کرد: موضوع مهم دیگر بحث فروش اوراق دولتی است که با توجه به عدم فروش درماه قبل انتظار میرود که این ماه دولت مجددا به عرضه فروش اوراق بازگردد.مطابق با آخرین اطلاعیه عرضه اوراق دولتی، امروز یکشنبه  ۱۰ هزار میلیارد تومان از این اوراق در بازار عرضه خواهد شد، طبق برخی شنیده ها دولت قصد فروش ۵۰ هزار میلیارد اوراق را تا آخر سال در برنامه دارد. 
سالاروند گفت: از طرفی روز گذشته  دوباره شاهد افزایش نرخ بهره بین بانکی نیز بوده ایم که این نگرانی را در بین سهامداران ایجاد کرده است که دولت قصد افزایش نرخ اوراق را داشته باشد. 
این کارشناس بازار سرمایه با بیام اینکه نکته دیگری که باید همه فعالان بازار به آن دقت داشته باشند، موضوع عملیات بازار باز است،  که  توسط بانک مرکزی صورت میگیرد، گفت: در روزها و هفته های قبل معاملات بازار باز به اشتباه از سوی برخی فعالین بازار به عنوان عرضه اوراق در نظر گرفته می شد، در صورتیکه این معاملات عمدتا بین بانک ها و بانک مرکزی صورت گرفته است،بدین ترتیب فعالان بازار باید وضعیت دقیق عرضه ها و معاملات اوراق را در روزهای آتی نیز رصد کنند.

کد خبر 9204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =