پیش بینی افزایش تولید نفت ایران به ۴ میلیون بشکه تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ملی نفت ضمن پیش بینی افزایش ظرفیت تولید روزانه نفت به ۴ میلیون بشکه و تا پایان سال از رشد ۱.۵ برابری صادرات نفت خبر داد. ⁩

به گزارش بیدار بورس، محسن خجسته مهر با ابراز امیدواری نسبت به افزایش ظرفیت تولید نفت به ۴ میلیون بشکه در روز تا پایان سال گفت: صادرات نفت⁩ به ۱.۵ برابر بیشتر از زمان قبل از تحریم خواهد رسید. شرکت ملی نفت ۴۰۰ میدان نفتی و گازی دارد و می توان ۳۴۰ میلیارد بشکه از منابع فعلی را با روش های اولیه و معمولی و بدون نیاز به فناوری های جدید وارد چرخه تولید کرد.

وی افزود: باید تا ۱۰ سال آینده ظرفیت تولید گاز و نفت با سرمایه‌گذاری ۱۰ و ۷۰میلیارد دلاری به ۱.۵ میلیارد متر مکعب و ۵ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

این معاون ادامه داد: توان صادراتی به یک راه ختم نمی شود. موقعیت جعرافیای سیاسی ایران سهل الوصول ترین راه را برای تجارت نفت و گاز در اختیار قرار داده است.

خجسته مهر گفت: بسته های مختلف سرمایه گذاری تعریف شده و سهم قابل توجهی برای سرمایه گذاری خارجی اختصاص یافته و مذاکرات متعددی با شرکت های خارجی انجام شده است.

وی افزود: صادرات نفت و میعانات گازی به نسبت گذشته و قبل از دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده و از همه ظرفیت ها استفاده خواهد شد تا صادرات به حداکثر برسد. زیرا پایداری صادرات نفت سیاست دولت است و باید به دنبال بازارهای جدید و ایمن برای ادامه صادرات بود.

خجسته مهر در خصوص افزایش طرفیت تولید گاز هم گفت: مطالعات پایه در قطب جدید توسعه گاز در منطقه عسلویه با توسعه میدان گازی پارس شمالی با مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت و دستور وزیر شروع شده و با توسعه این میدان‌ که تولید آن معادل ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز است، ایران  وارد مرحله جدیدی از اقتصاد گاز خواهد شد.

کد خبر 10084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =