موافقت با صندوق پروژه و تامین مالی از بورس و ارایه اصلاحیه لایحه بودجه

رییس جمهور با اعلام انتظار از مجلس برای اصلاحیه لایحه بودجه به دور از تنش و تصویب در کوتاه ترین زمان با تشکیل صندوق پروژه و تامین مالی از بورس برای پروژه‌های زیر ساختی راه و شهرسازی موافقت کرد.

به گزارش بیداربورس، حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بررسی نحوه اقدام درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارجاع شده از سوی مجلس گفت: دولت همواره در تلاش برای تعامل و گفت و گو با سایر قوا برای انجام امور بوده و در عین حال با توجه به شرایط خاص درآستانه بهره گیری از ثمرات مقاومت حداکثری ملت در جنگ تحمیلی اقتصادی، نمی توان زمان و امور را صرف اختلاف و چالش‌ها کرد.

وی افزود: برخی اقدامات در بررسی و رد لایحه بودجه و ارجاع آن به دولت خلاف قاعده مرسوم و آیین نامه بوده و در اولین فرصت مصوبه جدید دولت درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه و از فرصت باقی‌مانده برای گفت و گوهای سازنده با نمایندگان مجلس برای تنظیم اصلاحیه لایحه بودجه استفاده خواهد شد.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت معتقد است لایحه بودجه ارائه شده به مجلس منطبق بر اقتضائات اقتصادی بوده است، ادامه داد: تاخیر در تصویب و جنجال بر سر موضوع مهمی چون لایحه بودجه، بی تردید اثرات منفی را بر اقتصاد داشته و خواهد داشت و از مجلس انتظار می رود، اصلاحیه دولت به دور از تنش و در آرامش مورد بررسی قرار گیرد و در کوتاه ترین زمان به رای گذاشته شود.

همچنین تامین‌مالی طرح‌های زیربنایی و عمرانی از جمله طرح‌های آزادراهی و ریلی از طریق بازار سرمایه از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود که مورد بحث قرارگرفت. شفافیت، نقدشوندگی، تضمین سود و درآمد بیشتر در مقایسه با سایر سرمایه ‌گذاری ‌ها از مزایای این روش برای سرمایه‌ گذاران خواهد بود.

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تشکیل صندوق پروژه و تامین مالی از بازار سرمایه برای پروژه های زیر ساختی راه و شهرسازی موافقت کرد و سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ماموریت یافتند همکاری لازم را در این زمینه به عمل آورند.

منبع: بورس پرس
کد خبر 1021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =