سایه ابهامات بودجه و برجام بر سر بازار 

یک کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه در حال حاضر نرخ سهام شرکت‌های بنیادی در قیمت‌های مناسبی جهت خرید هستند، گفت: انتظار افت در این قیمت‌ها کم است با این حال ابهامات بودجه و گفت‌وگوهای برجامی در حال حاضر بر معاملات بازارسرمایه سایه افکنده است.  

محسن صادقی باطانی در گفت‌وگو با بیداربورس با یادآوری نکته‌ای در رابطه با نرخ دلار گفت: نکته‌ای که در مورد نرخ دلار وجود دارد این است که آیا شرکت‌ها در حال حاضر با این نرخ امکان فروش را دارند یا خیر.  

 بازار با دلار نیمایی ۲۴ هزار تومانی رشد نمی‌کند 

وی افزود: سال ۹۷ با رشد سریع دلار شرکت‌ها نزدیک به ۵ ماه امکان فروش بالاتر از نرخ ۴۲۰۰ تومان را نداشتند لذا تا موقعی که فروش با نرخ ۴۲۰۰ تومان بود بازار هم واکنشی به رشد دلار نمیداد بنابراین چنانچه نرخ نیما در حوالی ۲۴ هزار تومان باشد نباید انتظار رشد سریع بازار را داشت.

 دولت چگونه ناجی بازار می‌شود؟  

صادقی باطانی در پاسخ به این سوال که دولت چگونه می‌تواند به بازارسرمایه کمک کند، اظهار کرد: دولت باید به صورت غیرمستقیم و با شفاف‌سازی اموری که به شرکت‌ها ارتباط دارد به آن‌ها کمک کند.
او ادامه داد: به عنوان مثال نرخ گاز مشخص نیست که طی سال‌های آینده برای صنایع مختلف چگونه خواهد بود و بر اساس شایعات عنوان شده که گاز صنعت فولاد مشابه خوراک #پتروشیمی‌ها خواهد بود بنابراین تا زمانیکه سرمایه گذار نتواند دورنمای صنعت و چشم‌انداز را به صورت روشن ببیند مطمئنا با احتیاط بیشتری برخورد میکند.

 تا رفع ابهامات، دست نگه دارید!  

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت‌وگوی خود با بیداربورس گفت: تا زمانی‌ که این شایعات و ابهامات رفع نشود احتیاط برای خرید وجود خواهد داشت و اخبار ضد و نقیض در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز نیما و قیمت انرژی مصرفی صنایع از موارد ابهامات هستند.

کد خبر 10586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =