سخنگوی دولت شایعه گرانی بنزین را تکذیب کرد

سخنگوی دولت خبر با تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین، درباره طرح آزمایشی در جزیره کیش و قشم اعلام کرد: سهمیه بنزین به‌ جای خودروها به همه افراد اختصاص می یابد.

به گزارش بیدار بورس، علی بهادری جهرمی در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر افزایش قیمت بنزین در کیش و قشم گفت: آنچه در رسانه‌ها با عنوان گرانی بنزین منتشر شده، صحیح نبوده و سو برداشت از نامه محسن رضایی معاون اقتصادی دولت است.

وی افزود: دولت به دنبال تصمیمات یک شبه نیست. اگر قرار باشد تصمیمی اتخاذ شود که در زندگی جاری و عمومی مردم اثر بگذارد، جوانب مختلف آن سنجیده می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مقرر شده این طرح به صورت آزمایشی در جزیره قشم و کیش اجرا شود. به طوری که سهمیه بنزین به‌ جای خودروها به افراد اختصاص پیدا کند. قیمت عرضه همان نرخ عادی ۱۵۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ ای و ۳۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد است که هیچ تفاوتی با نرخ موجود نخواهد داشت.

هادری جهرمی گفت: در شرایط فعلی اگر کسی خودرو نداشته باشد، نمی‌تواند از سهمیه بنزین هم استفاده کند. در حالی که سوخت سرمایه ملی و متعلق به همه مردم است اما کسی که مثلا چهار خودرو داشته باشد، چهار برابر سهمیه دریافت می‌کند که عادلانه نیست و سهم کسی که توان خرید خودرو ندارد، لحاظ نمی‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح آزمایشی، کسی که خودرو ندارد هم می‌تواند سهمیه سوخت با کد ملی داشته باشد و آن را به قیمت مناسب به دیگران عرضه کند. لذا خبرسازی‌ها مبنی بر افزایش قیمت بنزین صحت ندارد.

کد خبر 11043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =