تهرانی ها ۵۰ درصد از درآمدهای مالیاتی سال آینده را تامین می کنند

سرپرست سازمان مدیریت استان تهران از سهم بیش از ۵۰ درصدی و ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی تهرانی ها در تامین درآمدهای مالیاتی دولت در سال آینده خبر داد.

به گزارش بیداربورس، شهرام عدالتی با اشاره به عزم دولت برای شفافیت درآمدها به ایرنا گفت: سهم استان تهران در تامین درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ درصد و حدود ۲۰۰ هزار ملیارد تومان در نظر گرفته شده که با جلوگیری از فرارهای مالیاتی چنین درآمدی محقق می‌ شود.

وی افزود: تهران هر سال حدود ۶۰ درصد از درآمدهای مالیاتی استانی را تامین می کند اما میزان بازگشت آن محدود است. حدود ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی در این استان محقق می شود. یعنی بیشترین گردش مالی در پهنه کمتر از یک درصدی کشور رخ می‌دهد. افزایش درآمدهای مالیاتی به معنای افزایش دریافت مالیات از مودیان کنونی نیست. چرا که در بسیاری از حوزه های مالیاتی به دلیل عدم شفافیت، فرار مالیاتی وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: سال جاری حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی شده که این روند افزایشی است اما به نحوی نیست که مودیان تحت فشار قرار گیرند.

عدالتی گفت: تا پایان آبان سال جاری، ۱۳۷ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی محقق شد. سال گذشته هم ۸۶ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود که ۱۱۲ هزار میلیارد تومان کسب شد.

کد خبر 11286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =