واکنش رییس‌کل سابق بانک مرکزی به گرانی محصولات خودرو

رییس‌کل سابق بانک مرکزی در واکنش به قیمت‌های جدید خودرو اعلام کرد: قیمت باید در حاشیه بازار تعیین شود تا دیگر رانتی وجود نداشته باشد.

به گزارش بیدار بورس، عبدالناصر همتی در خصوص قیمت خودرو گفت: اخیرا به خودروسازان اجازه دادند ۲۰ درصد قیمت‌ها را افزایش دهند ولی باز هم این قیمت‌ها با بازار آزاد بسیار فاصله دارد و مشکل بازار حل نمی‌شود.

وی افزود: برای منابع و مصارف، سرمایه‌گذاری و قیمت‌گذاری باید تصمیمات اقتصادی گرفته شود. نمی‌توان هم بازار آزاد، بورس و قیمت‌گذاری دستوری اعمال کرد و هم از آن طرف، انتظار کنترل داشت. نمی‌توان آزادسازی قیمت و قوانین سفت و سخت را همزمان اجرا کرد. این یعنی حکمرانی غلط اقتصادی!

رئیس سابق بانک مرکزی ادامه داد: . طبق مصوبه سال ۹۷ قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تعیین شود ولی وزرای صنعت وقت آن را به دلایل مختلف اجرا نکردند. این موضوع دوباره در جلسه عالی سران قوا مطرح شد. در آن زمان نگرانی‌هایی نیز وجود داشت که قیمت‌ها بالاتر برود. در حالی که قیمت‌ها بالا بود. آیا نگران عده قلیلی بودند که در قرعه‌کشی شرکت می‌کنند؟

همتی گفت: چندین بار درخواست شد قیمت خودرو به حاشیه بازار آورده شود تا دیگر رانتی وجود نداشته باشد. این یعنی حکمرانی اقتصادی!

کد خبر 11368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =