۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
تحلیل بنیادی کیمیا

شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران با هدف تولید کنسانتره سرب و روی در راستای تأمین نیاز بازارهای داخلی و دستیابی به بازارهای بین المللی در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد و متعاقبا در آذر ۱۳۹۰، شروع به بهره برداری نموده است. شرکت در شهریور ۱۳۹۳ به شرکت سهامی عام تبدیل و یک ماه بعد در فرابورس ایران پذیرفته شده است.

به گزارش بیداربورس،  ظرفیت اسمی این شرکت ۲۵۰ هزار تن کنسانتره روی و ۵۰ هزار تن کنسانتره سرب است. این شرکت کنسانتره روی مورد نیاز بیش از ۵۰ کارخانه تولید کننده شمش را تولید و تأمین می‌کند. ظرفیت اشتغالزایی این شرکت ۵۰۰ نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم بوده و جزء معدود مراکز صنعتی است که  در احداث آن مسائل زیست محیطی به دقت لحاظ و مورد توجه قرار گرفته است.

بازار محصولات تولیدی این شرکت در فرآیند تولید و فروش از رقابت و حساسیت بالایی برخوردار است. قیمت گذاری محصولات تولیدی این شرکت از قیمت جهانی فلز، روی و سرب تبعیت می کند و مبنای محاسبه قیمت فروش محصولات بازار بورس فلزات لندن (LME) است.  

نرخ جهانی فلز، روی و سرب تاثیر مستقیم بر بهای تمام شده و فروش محصولات تولیدی شرکت ایفا می‌کند و این موضوع هم بر بازار داخل و هم بر بازارهای خارجی تاثیرگذار است.  

این شرکت تامین کننده مواد اولیه بیش از ۵۰ شرکت تولید کننده شمش در داخل کشور بوده و مقادیر دیگری از محصولات نیز به خارج از کشور صادر می گردد.

برای دیدن فایل اینجا کلیک کنید.

کد خبر 11544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =