لزوم الحاق بسته ده‌گانه حمایتی وزارت اقتصاد به لایحه بودجه ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه ای به رئیس جمهور نوشت : ملاحظات بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۱ دیده نشده است.

به گزارش بیدار بورس،  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه ای به رئیس جمهور نوشت :  ملاحظات بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۱ دیده نشده است.

محمد رضا پور ابراهیمی در این نامه نوشته که با توجه به حساسیت بالای بازار سرمایه به مولفه ‌های مندرج در قوانین بودجه سنواتی و با عنایت به مصوبات جلسه مورخ ۱۴۰۰.۹.۲۸ستاد اقتصادی دولت  که توسط وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی با عنوان «بسته حمایتی از بازار سرمایه» اطلاع رسانی شد، به استحضار می‌ رساند بررسی ‌های این کمیسیون نشان می‌ دهد که تصمیمات متخذه در این نشست و همچنین سایر موارد مهم حمایتی از بازار سرمایه در مفاد و محتوای احکام لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور پیش ‌بینی نشده و ضرورت دارد این مقوله در قالب گزارش تکمیلی لایحه بودجه با تسریع زمانی تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. لذا پیشنهادهای کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران و کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار پس از بررسی جهت تکمیل گزارش بسته حمایتی دولت از بازار سرمایه ارائه می گردد.

در این نامه کانون های بازار سرمایه ۹ پیشنهاد برای اطلاح بودجه ۱۴۰۱ و بهبود بازار سرمایه  ارائه داده اند از جمله این که مالیات اشخاص حقوقی در بودجه سال آینده حذف شده، بهره مالکانه به شکل فعلی باقی بماند و بازار داخلی برای نرخ گاز پتروشیمی ها ایجاد شود.

مجلس

مجلس

مجلس

کد خبر 12026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =