شاخص کل همچنان خنثی ادامه دارد

کارشناس و تحلیل گر بازارهای مالی با بیان اینکه روز گذشته شاخص کل بورس  با افت ۱۱ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد و  شاخص کل هم وزن نیز  ۳۵۷۴ واحد منفی شد  گفت:  ارزش معاملات خرد نیز روزگذشته حدود ۲۱۲۶ میلیارد تومان بود، همچنان عدم وجود ارزش معاملات قابل قبول از جذابیت بورس کاسته است و سرمایه گذاران به نوسانگیری های کوتاه مدتی ادامه می دهند. 

مهشید داداش زاده در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: با نگاهی به کاهش نرخ دلار آزاد تا محدوده قیمتی ۲۷۵۳۰ تومان که در نتیجه روند مثبت مذاکرات است معاملات دو گروه خودرویی و بانکی بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران می باشند.در نماد خودرو شاهد خرید ۳۴ درصدی حقوقی بودیم و با اینکه امروز صف فروش بود اما در دقایق پایانی از فشار فروش آن کاسته شد.کف حمایتی معتبر خودرو در حال حاضر در محدوده قیمتی ۱۸۰ تومان قرار دارد. 
داداش زاده گفت:  روز گذشته در معاملات بانک ملت نیز خرید ۲۶ درصد حقوقی در فشار فروش کاست. حمایت ۳۰۰ تومانی نیز برای این سهم می توان در نظر گرفت. 
در معاملات دیروز بیشتر صنایع کوچک از جمله گروه غذایی، قندی ها و لاستیک پلاستیک تقاضای بیشتری داشتند. 
این تحلیل گر افزود: سرمایه گذاران فعلا ریسکی را متحمل نمی شوند از این رو نقدینگی را وارد بازار نمی شود یکی از دلایل این نگرش  وابسته به کاهش نرخ دلار است و عدم انطباق ارتباط آن با ارزندگی سهام، چون سرمایه گذاران احتمال می دهند با کاهش نرخ دلار همچنان بورس می تواند بیشتر کاهش یابد. داداش زاده در پایان گفت: اما طبق بررسی های بنیادی و تکنیکالی قیمت ها بیش از این کاهشی نمی شوند و صرفا در یک رنج خنثی نوسان خواهند داشت، البته بازار درگیر عدم قطعیت های متغیر هایی مانند نرخ بهره و نرخ دلار و شفاف نبودن روند مذاکرات است و سرمایه گذاران با احتیاط اقدام به خرید های بلند مدتی می کنند.کف حمایتی شاخص کل ۱.۲۷۰.۰۰۰ واحدی است و انتظار داریم در همین محدوده به رنج و خنثی بودن ادامه دهد.

کد خبر 12210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =