اهداف گروه فولاد مبارکه برای سال ۱۴۰۰

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به لزوم حفظ سهم ۵۰ درصدی گروه در تولید فولاد، استراتژی ها و اهداف این مجموعه را برای سال ۱۴۰۰ تدوین کرد.

به گزارش بیدار بورس، حمیدرضا عظیمیان با بیان اینکه سال ۹۹ یکی از پرچالش ترین سال ها برای اقتصاد بود، گفت: شدت گرفتن تحریم ها، شیوع همه جانبه ویروس کرونا و محدودیت های زیاد دیگری نظیر کمبود مواد اولیه و انرژی شرایط سختی را برای تولید کنندگان و بنگاه های اقتصادی ایجاد کرد اما با همت تامین کنندگان و سازندگان داخلی با سربلندی در حال عبور از این بحران ها هستیم.

وی با اشاره به لزوم حفظ سهم ۵۰ درصدی گروه فولاد مبارکه در تولید فولاد افزود: به همین منظور باید پروژه های توسعه ای گروه در مجتمع فولاد سبا، فولاد هرمزگان، ورق خودرو، سفیددشت و فولاد سنگان تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسانند. ترجیح دادن منافع کل سازمان و در نهایت منافع ملی بر منافع بخشی و شخصی یکی دیگر از مهمترین راهبردهای فولاد مبارکه و ضرورتی الزام آور و جدی برای کل گروه است.

این مقام مسئول با اشاره به تحریم های خارجی و برخی ناملایمات داخلی علیه شرکت ادامه داد: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد، اکثر صنایع یک بار در فهرست تحریم های وزارتخانه های خارجه و خزانه داری آمریکا قرار گرفته اند. فولاد مبارکه تاکنون سه مرتبه مورد تحریم قرار گرفته ولی علی رغم همه مشکلات اکنون در وضعیت مطلوبی به سر می برد. اینکه یک بنگاه اقتصادی مرتب به جامعه امید پمپاژ می کند و با اجرای صد درصدی راهبردهای وزارتخانه و ستاد تنظیم بازار به ذینفعان و جامعه سیگنال مثبت می دهد نباید تا این حد مورد هجمه قرار گیرد. به اذعان مسئولان مربوطه فولاد مبارکه تنها شرکتی بوده که در بورس شفافیت صد درصدی  داشته و حتی یک کیلوگرم هم تخلف نداشته است.

عظیمیان با اشاره به دستاوردها در ۱۰ ماهه اخیر عنوان کرد: آمار و ارقام گویای آن است بسیاری از بخش ها تا پایان سال علی رغم همه محدودیت ها به اهداف سالانه دست خواهند یافت. برای ماندن در بازار و قرار گرفتن در شمار بنگاه های برتر باید توجه جدی به طرح تحول دیجیتال صورت گیرد و با پشت سر گذاشتن ارزیابی باشگاه فانوس دریایی و افزایش ۶ تا ۸ درصدی بهره وری در کنار شرکت های بزرگ دنیا قرار یابد. از این رو شرکت ایریسا و معاونت فناوری باید ۲۲ پروژه طرح تحول دیجیتال را تا پایان ۱۴۰۰ تدوین و ارائه کنند.

وی اضافه کرد: شرط پویایی و بقای این گروه در گرو دست یابی به دانش فنی تولید محصولات جدید است همچنان که در سال جاری دانش و توانایی تولید اسلب با ضخامت های ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیمتر کسب شد. توسعه ناوگان حمل و نقل محصولات و مواد اولیه فولاد باید به عنوان یک پروژه برتر تعریف شود. انتظار می رود طرح جامع حمل و نقل پس از اخذ مصوبات لازم تا اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰ به نتیجه برسد.

عظیمیان از هلدینگ مالی فولاد به عنوان نوزادی چند ماهه که در آینده نزدیک می تواند به درخت تنومند تبدیل شود نام برد و گفت: تاسیس این هلدینگ مالی یکی از بهترین تصمیمات و اقدامات شرکت است که می تواند در ابتدا در خدمت فولاد مبارکه و سپس در خدمت صنعت و تولید قرار گیرد. حاکمیت سیستم بر تمامی فرایندها باید همواره به روز رسانی و اصلاح شوند. ارتقای ایمنی کارکنان و تجهیزات هم فارغ از دستاوردهای جهانی باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.

مهدی نقوی معاون فناوری فولاد مبارکه نیز گفت: فرآیند طراحی و تدوین استراتژی ها تقریبا بطور رسمی از مهرماه آغاز می شود که در ۱۲۸ کمیته و زیر کمیته، مسائل استراتژیک سازمان و آن چیزی که تا پایان سال اتفاق افتاده و پیش بینی برای سال آینده مطالعه، چکش کاری و مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد. همچنین چگونگی اهداف اعم از تحقق یافته و نیافته بررسی می شود و بر مبنای یکسری از استانداردهایی که مهمترین آنها بررسی نقاط قوت، ضعف و فرصت ها و تهدیدها است، توسط مجموعه استراتژی گروه بطور اختصاصی تدوین می شوند.

وی افزود: استراتژی گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ اعم از استراتژی رشد و سرپرستی در کارگروه های متعددی بطور اختصاصی و اهداف استراتژیک ۹ معاونت فولاد مبارکه و روابط عمومی در دو روز اخیر مورد بحث  مورد برسی و تبادل نظر قرار گرفت. پس از این جلسه دو روزه بلافاصله فعالیت های لازم برای تحقق این فرآیند شروع خواهد شد بطوری که استراتژی های سطح  کلان که در این جلسات  نهایی  شده در کمیته های اصلی تحول و زیر کمیته ها به یکسری اهداف فرآیندی و وظایف کارکردی مجموعه فولاد مبارکه تبدیل می شود.

کد خبر 1224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =