حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در مجلس بلاتکلیف است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس از بلاتکلیفی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و گفت: آخرین پیشنهاد دولت، حذف ارز ترجیحی در ازای پرداخت یارانه ۹۰ تا ۱۲۰ است.

به گزارش بیدار بورس، جعفر قادری درباره آخرین وضعیت بررسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس، گفت: بنابر اعلام حمید رضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون، کمیته‌ای مشترک بین مجلس و دولت برای بررسی موضوع دلار ترجیحی به ریاست الیاس نادران تشکیل شده اما هنوز عملیاتی نشده است.

وی افزود: موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس فعلاً بلاتکلیف مانده و مشخص نیست در کمیته تعیین تکلیف ‌می‌شود یا به صحن کمیسیون محول ‌می‌شود. آخرین پیشنهاد دولت، حذف ارز ترجیحی در ازای پرداخت یارانه ۹۰ تا ۱۲۰ به دهک‌های اول تا هفتم است.

این نماینده ادامه داد: اگر مجلس با پیشنهاد دولت برای حذف ارز ترجیحی موافقت نکند باید ۴۰۰ هزار میلیارد از محل منابع درآمدهای نفتی به ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دهد. در این صورت از منابع بودجه کسر می شود که مشخص نیست این میزان اعتبار از کدام محل تامین خواهد شد.

قادری گفت: از این ۴۰۰ هزار میلیارد تومان حدود ۱۵۰ هزار میلیارد در بودجه پیش بینی شده که از طریق یارانه‌ها به مردم پرداخت شود. طبق توضیح دولت به مجلس، یارانه گندم و دارو در سال آینده حذف نخواهد شد. البته قرار است شیوه و نحوه پرداخت یارانه هم متفاوت شود.

منبع: تسنیم
کد خبر 12619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =