حمایت از صندوق توسعه ملی راهگشای تولید و بورس

ظرفیت‌ها و سیاست‌های صندوق توسعه ملی برای کمک به تولید تبیین نشده و باید با توجه به مشکلات این حوزه، اقدامات و برنامه‌های این صندوق در جهت رفع موانع و پشتیبانی‌ها از تولید تدوین و اجرا شود.

به گزارش بیداربورس نماینده مردم بوشهر (دشتی و تنگستان) با انتقاد از عملکرد دولت درباره استفاده درست از صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی نباید حیاط خلوت دولت‌ها باشد و هر جا دولت با کسری منابع مواجه شد به سمت صندوق رفته و از آن برداشت‌های بی حساب و کتاب داشته باشد.

غلامحسین کرمی در این‌باره افزود: طبق اساسنامه صندوق توسعه ملی، منابع صندوق باید در راستای توسعه ملی کشور از جمله اشتغال‌زایی و توسعه زیرساخت‌ها به کار برده شود و کارکرد صندوق نیاز به بررسی بیشتر دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تاکید براینکه صندوق توسعه ملی باید در کنار توسعه کشور باشد، گفت: ظرفیت‌ها و سیاست‌های صندوق توسعه ملی برای کمک به تولید تبیین نشده و باید با توجه به مشکلات این حوزه، اقدامات و برنامه‌های این صندوق در جهت رفع موانع و پشتیبانی‌ها از تولید تدوین و اجرا شود تا ظرفیت‌های آن برای تولید در دسترس تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: موضوع مهم در این زمینه، بهره‌مند شدن صندوق تثبیت از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار سرمایه است که خوشبختانه نمایندگان دیدگاه مثبتی نسبت به بازار سرمایه و حمایت از آن را دارند.

کرمی با تاکید به اینکه از اعتبارات و منابع صندوق توسعه باید در جهت اهداف تعیین شده از جمله توسعه زیرساخت ها استفاده شود، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید جدی‌تر از گذشته درباره افزایش منابع صندوق باشند تا بتوان از منابع صندوق به نحو احسن در جهت توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی استفاده کرد.

نماینده مردم بوشهر (دشتی و تنگستان) درباره ارز ترجیحی گفت: در حال حاضر کمیسیون تلفیق موافق حذف ارز ترجیحی نیست زیرا تا استراتژی درستی برای تامین کالاهای اساسی وجود نداشته باشد و موانع برطرف نشده باشد حتی با حذف ارز ترجیحی نیز کشور با مشکلاتی مواجه خواهد شد. بنابراین، بهتر است ضمن نظارت کامل بر عملکرد دولت در بخش تامین کالاهای اساسی، در جهت بهبود شرایط و جلوگیری از رانت و فساد گام‌های مهمی برداشته شود.

کد خبر 12937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =