مالیات ستانی درست =هدایت صحیح سرمایه

کارشناس و تحلیل گر بازار سهام با بیان اینکه بر خلاف ذهینت اکثر سهامداران که ریزش های منتهی به سه شنبه هفته گذشته را شکست خط روند می دیدند، گفت:  بازار کماکان در کانال چند ماه اخیر خود حرکت می کند و شکست مورد اشاره اصطلاحا فیک بود. 

نیما میرزایی در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: بجز نگاه تکنیکال ، حمایت های حقوقی ها و تصمیمات دولتی نیز سرعت و قدرت برگشت روند را تقویت نموده است. البته احتمال می دهم در نقطه فعلی مجددا شاهد دست به دست شدن سهام باشیم و در یکی دوروز آینده خریداران روند را در دست بگیرند.
میرزایی تصریح کرد:  البته با توجه به شرایط فعلی صعود قابل توجه را متصور نیستم مگر اینکه وعده های داده شده در خصوص نرخ بین بانکی تحقق یافته و ارقام به زیر ۲۰ درصد کاهش نماید. کماکان ترس ریزش دلار ناشی از توافقات برجامی در ذهن معامله گران وجود دارد، هرچند به مرور انتظارات با واقعیت ها خود را تطبیق دادندو دلار حتی بازار آزاد نیز میل چندانی به ریزش شدید ندارد.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: بنظرم در  هر دو مورد ، رشد پرتفو ها متناسب با رشد شاخص نبوده و نیست، پول به مستمر از بورس خارج می شود و سر از بازار های دیگر از جمله بانک و اوراق در می آورد.

وی در ادامه گفت: بنظرم مهم ترین گام کاهش نرخ های مخرب بهره بدون ریسک می باشد به موازات طرح مالیات بر سوداگری نیز بصورت مقتدرانه می بایست تصویب و اجرایی گردد.
میرزایی در پایان گفت: این هفته بازار طبق پیش بینی در اختیار شاخص سازان بود ، منتها دو روز ابتدایی وضعیت دلاری ها بهتر و در دو روز اخیر ریالی ها به لیدری بانک ملت بهتر عمل کردند. برای بازار امروز چهارشنبه تقاضا مقداری کاهش پیدا کرده و به سمت دلاری ها نوسان خواهد کرد.

کد خبر 13051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =