۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
افزایش سرمایه 8 شرکت صادر شد

۸ شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰، ۲۴۵۴، ۱۲۵، ۴۵، ۲۹۴، ۱۰۸، ۴۳ و ۶۳ درصدی را از سه محل گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بیدار بورس، شرکت های گل گهر، کربن ایران، بهمن لیزینگ، داروسازی آوه سینا، پارس سویچ، بیمه حکمت صبا، سیمان ارومیه و جهان فولاد سیرجان به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 100، 2454، 125، 45، 294، 108، 43 و 63 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

براین اساس، "کگل" سرمایه فعلی را از 10 به 20 هزار میلیارد تومان می رساند. 6 هزار میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و 4 هزار میلیارد تومان دیگر از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال و صرف جبران مخارج انجام‌ شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌ پذیر می شود.

سرمایه فعلی "شکربن" هم از 25 به 638.5 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

"ولبهمن" نیز سرمایه فعلی را از 80 به 180 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته اعمال می شود تا قادر به توسعه عملیات لیزینگ گروه خودرویی شود.

همچنین سرمایه فعلی "داوه" از 48 به 69.6 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف جبران مخارج بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت زیرمجموعه و انجام طرح توسعه می شود.

"بسویچ" هم سرمایه فعلی را از 200 به 788.9 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

در این میان، سرمایه فعلی "وحکمت" از 150 به 311.3 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت حاضر درتابلو زرد بازار پایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

"ساروم" هم سرمایه فعلی را از 70 به 100 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای اجرای طرح بهسازی خط تولید شماره یک کارخانه اعمال می شود.

سرمایه فعلی "فجهان" نیز از 4 به 6.5 هزار میلیارد تومان می رسد. 1.5 هزار میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و هزار میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته برای تأمین بخشی از مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای احیای مستقیم شمارة 2 و احداث مگامدول احیای مستقیم اعمال می شود.

منبع: بورس پرس
کد خبر 13369

برچسب‌ها