۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
برزخ  بورس

یک کارشناس و تحلیل گر بازار سرمایه با اظهار ناامیدی از وضعیت بازار سرمایه گفت: همچنان ابهام نتایج قطعی مذاکرات برجام و وضعیت اقتصادی کشور و بودجه و نرخ دلار از عوامل اثر گذار بر بازار سهام هستد که هیچکدام از این سه عامل اینده مشخص نداشته و همچنان نتایج ابهام آلودی دارند که متاسفانه بیشترین ریسک آنها بر گرده سرمایه گذاران سهام است.

امیر رضایی در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: اکثر فعالان بازار سرمایه  انتظار داشتند بعد از تصویب بودجه  وضعیت اقتصادی تا حدودی به ثبات برسد اما متاسفانه خبرهایی مانند  حذف ارز ۴۲۰۰ و بعد به  تعویق انداختن ان موجب برهم زدن نظم اقتصادی  کشور شده و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را در یک برزخ قرار داده است و متاسفانه  ترکش های آن نیز بیش از همه نصیب بازار سرمایه می شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: همین نامعلوم بودن فاکتورهای اقتصادی در کنار  عدم اطمینانی که در بازار وجود دارد موجب می شود  که جانی بر پیکره ی بازار نماند. بسیاری از افراد مثبت های بازار را فرصتی برای خروج دانسته و حقوقی ها  نیز به سود اندک و حتی ۲ درصدی راضی باشند.
وی در ادامه تصریح کرد: معاملات  هفته ی گذشته  نیز خود گویای همه چیز بوده است که بازار همچنان در حالت نوسانی به سر می برد و هیچ انگیزه ی جذابی برای بازار سرمایه وجود ندارد و تا زمانیکه  که نرخ سود سپرده بانکی نیز کاهش پیدا  نکند نمیتوان  رشدی برای  بازار  متصور شد.
وی در پایان گفت: همچنان که در گذشته شاهد بوده ایم  با شروع ماه اسفند و نیاز به نقدینگی و تسویه اعتباری بیشتر کارگزاری ها نمیتوان  بازار مثبتی را برای این ماه متصور بود، وی پیش بینی کرد؛   روزهای پایانی سال را نیز به مانند ماه های گذشته  نوسانی و خنثی پشت سر خواهیم گذاشت.

کد خبر 13807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =