چوبه دار برجام بر گردن بازار سهام

یک تحلیل گر و مدرس بازارهای مالی درباره ی بازار سهام در روز گذشته گفت: معاملات سهام در روز شنبه ۳۰ بهمن بیشتر تحت تاثیر کاهش نرخ دلار و مذاکرات برجامی بود، بطوری که گروه های خودرویی و بانکی با لیدری نمادهای خودرو، خساپا و بانک ملت سبز و معاملات مثبتی داشتند. همچنین بانک‌ها، فلزات اساسی و خودرو به ترتیب با ارزش معاملات ۲۶۹ میلیاردتومان ، ۲۳۵ میلیاردتومان و ۲۰۷ میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داده بودند.

مهشید داداش زاده در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: در سایر صنایع معاملات بصورت متعادل پیش رفت و بعضا شاهد صف فروش نیز بودیم که انتظار داریم بزودی از این صفوف فروش کاسته و متعادل شوند.

وی درباره جریان نقدینگی در نمادها گفت: ورود پول بیشتر در نمادهای وتجارت و وبملت و حمایت حقوقی نیز در نمادهای فملی و فزر رخ داد.

این مدرس بازار با اشاره به ضعف در میزان ارزش معاملات بازار گفت: ارزش معاملات خرد در روز شنبه با رشد ۱۱ درصدی به ۲.۷ هزار میلیارد تومان رسید، که این عدد همچون روزها و هفته های گذشته عدد قابل قبولی نیست و تا رشدی در ارزش معاملات نبینیم امیدی به بازگشت روند مثبت به بازار نخواهیم داشت.

وی درباره علل ضعف تقاضا در کلیت بازار معتقد است؛ همچنان فروش اوراق و بالا بودن نرخ بهره از جذابیت های سرمایه گذاری در بورس ایران، حتی با وجود ارزنده بودن قیمت سهام و موقعیت تکنیکالی نمودارها، کاسته است.

ضمن اینکه بازار سرمایه تحت تاثیر فضای مذاکرات قرار گرفته و تمام حمایت‌هاو اخبار خوب تحت‌الشعاع نتیجه برجام قرار گرفته اند.

کد خبر 13878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =