سیگنال بایدن به رمزارزها

یک مقام آگاه دولت ایالات متحده از احتمال انتشار فرمان اجرایی رمزارزها از سمت بایدن خبر داده است.

به گزارش بیدار بورس، این فرمان اجرایی به سازمان‌های دولتی دستور می‌دهد تا بررسی‌های دقیقی در زمینه‌های مختلف ارزهای دیجیتال انجام دهند. براساس گزارش‌ها وزارت خزانه‌داری، وزارت امور خارجه و دادستانی کل با این فرمان را موظف می‌شوند راه‌اندازی ارز یجیتال ملی را بررسی کنند.

به گفته این مقام آگاه دولتی، فرمان اجرایی ارز دیجیتال به دلیل اختلاف نظر بایدن و جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا به تعویق افتاده است. در کلیت، این فرمان به دستگاه‌های دولتی دستور می‌دهد تا پتانسیل بازار رمزارزها را بررسی و در صورت امکان از پتانسیل‌های بلاکچین استفاده کنند.

دستور اجرایی کریپتو، فرمانی برای ثبات مالی

اگرچه مقامات خزانه‌داری اختلاف با دولت در فرمان اجرایی را تکذیب کردند اما وزارت خزانه‌داری از قدیم منتقد ارزهای دیجیتال بوده است. دادستانی ایالات متحده یک دادستان کهنه‌کار را برای رهبری تیم مبارزه با کلاهبرداری استخدام کردند. دفتر تحقیقات فدرال رزرو هم تجزیه و تحلیل بلاکچین را بر عهده دارد. این فرمان اجرایی، اقداماتی در رابطه با محافظت از مشاغل، مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران را در نظر دارد. فرمان اجرایی بایدن برای رمزارزها، هشتاد و یکمین فرمان اجرایی او در زمان تصدی او در مقام ریاست جمهوری است. ترامپ در دوره چهارساله ریاست جمهوری خود ۲۲۰ فرمان اجرایی و باراک اوباما در هشت سال ریاست خود ۲۷۶ فرمان اجرایی صادر کرده است. مسئولیت فدرال رزرو با این فرمان اجرایی سنگین می‌شود. به همین دلیل کاخ سفید قصد دارد وزارت خزانه‌داری و دادستانی هم به فدرال رزرو کمک کنند. مدیران ارشد اقتصادی در آمریکا بارها در رابطه با راه‌اندازی یووان دیجیتال و ضرب رمزارز ملی در سایر کشورها ابراز نگرانی کردند. این موضوع می‌تواند تسلط دلار آمریکا را به خطر بیندازد.

تاثیر این فرمان بر بازار 

کارشناسان عقیده دارند شاید در وهله اول این فرمان سیگنالی نزولی برای بازار رمزارزها باشد اما سیگنالی مثبت در دل این فرمان نهفته است. مهم‌ترین سیگنال این فرمان پذیرش بازار رمزارزها و فناوری بلاکچین به عنوان بازار رقابتی از سمت دولت آمریکا است. بعد از ممنوعیت معامله رمزارزها توسط دولت چین، آمریکا به سرعت استخراج بیت‌کوین دنیا را در دست گرفت و حالا قطب ارز دیجیتال دنیا است. به نظر می‌رسد قانون‌گذاری می‌تواند اطمینان سرمایه‌گذاران به بازار رمزارزها را بیشتر کند و باعث جذب سرمایه‌های سنتی می‌شود. قانون‌گذاری، تصویب ETF اثبات بیت‌کوین را به دنبال دارد و این موضوع می‌تواند سیگنالی به شدت صعودی برای بازار رمزارزها باشد. اما این امر زمان‌بر است و به این زودی‌ها محقق نمی‌شود.

منبع: تجارت نیوز
کد خبر 13981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =