۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کاهش ریسک های بازار سهام

محسن دوستی کارشناس تحلیل شرکت سبدگردانی ویستا با اشاره به معاملات روز گذشته گفت: دیروز بازار با توجه به افت قیمت در روزهای اخیر و تثبیت دلار نیما در حوالی ۲۴ هزار تومان و همچنین بهبود نسبی قیمت های جهانی نسبت به قبل از تعطیلات سال نوی میلادی دلیلی برای عقب نشینی نداشت و با رشد ۷ هزار واحدی شاخص کل و همچنین رشد ۱ درصدی شاخص هم وزن کل مواجه شد.  

محسن دوستی در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: روز گذشته بازار نگاه بهتری نسبت به سهم های برجامی (شرکت هایی که از احیای مجدد برجام سریع تر نسبت به سایر دیگر شرکت ها منتقع می شوند داشت به عنوان نمونه میتوان به نمادهای خودرویی، بانکی، کشتیرانی اشاره کرد) و از طرفی با توجه به افت قابل توجه یک سری از نمادهای کوچکی مثل سیمانی ها، دارویی ها و ... و نزدیک شدن به مجامع و همچنین عملکرد مناسب در گزارش های اخیر با تقاضا و بعضا صف خرید مواجه شدند.  
دوستی در ادامه گفت: احیای مجدد برجام برای بازار سرمایه خبر خوب و مثبتی می باشد و این موضوع می تواند به اقتصاد کشور و بازار سرمایه از طریق برقراری ارتباط شبکه بانکی به منظور تسهیل در امر صادرات و واردات، کاهش هزینه های انتقال پول، کاهش تخفیف فروش محصولات شرکت های پتروشیمی و فلزی، جذب سرمایه گذار خارجی، واردات دانش و فناوری جدید به کشور، نوسازی تجهیزات شرکتها، راه اندازی و تسهیل در طرح ها و پروژه های سرمایه ای، کاهش ریسک سیاسی، اقتصادی و ... کمک شایانی نماید.  
وی تصریح کرد: لازم به ذکر است در کوتاه مدت این موضوع می تواند برای شرکت های صادرات محور که اغلب آن ها شرکت های پتروشیمی و فلزی هستند از جهت کاهش قیمت دلار اثر منفی بگذارد اما در بلند مدت قطعا به سود شرکت ها خواهد بود. این تحلیل گر بازار سهام در پایان گفت: با توجه به قیمت دلار نیما و همچنین تثبیت قیمت های جهانی در محدوده های فعلی نگرانی خاصی برای بازار وجود ندارد مگر اینکه قیمت دلار و قیمت های جهانی روند نزولی در پیش بگیرند و یا اینکه دولت قصد تحمیل هزینه هایی به شرکت ها داشته باشد یا اینکه از اعمال افزایش نرخ برای محصولات شرکت ها با توجه به افزایش هزینه های تولید جلوگیری نماید که نمونه بارز آن را می توان برای شرکت های لاستیک سازی، شوینده و شرکت هایی که نیازمند به موقع افزایش نرخ به منظور بقا در صنعت می باشند، اشاره کرد.

کد خبر 13992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =