توضیح "وگردش" درباره آثار معافیت مالیاتی دارایی های ارزی

بانک گردشگری درخصوص آثار مالی صدور حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر معافیت مالیاتی سود تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی و بازگشت ذخایر مالیاتی توضیح داد.

به گزارش بیداربورس، بانک گردشگری درخصوص آثار مالی صدور حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر معافیت مالیاتی سود تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی و بازگشت ذخایر مالیاتی توضیح داد.

براین اساس ، "وگردش" درخصوص آثار مالی صدور حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر معافیت سود تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی از پرداخت مالیات و بازگشت ذخایر مالیاتی اعلام کرد:با توجه به اینکه موضوع بخشنامه مذکور، شیوه رسیدگی مالیاتی هماهنگ و متناسب با درآمد حاصله فعالیت سودا گرانه برخی اشخاص است که با توجه به تحولات ارزی سال های 95 تا 97 مبادرت به خرید ارز به هر طریق از بانک مرکزی کرده اند و مضافا ً اینکه در توضیحات رای مذکور به اشخاص حقیقی خریدار ارز از بانک مرکزی که فعالیت آنها خرید و فروش ارز نیست، اشاره شده شمولیت آن بخشنامه به بانک ها و تفسیر موجودی ارز فروش نرفته یا مصرف نشده و تعمیم آن به تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی دارای ابهام است و تبیین آن در صلاحیت سازمان مالیاتی است.

در نتیجه تعیین آثار مالی حکم مزبور منوط به صدور بخشنامه توسط آن سازمان در این خصوص است که در صورت رفع ابهام، مراتب سریعا به استحضار فعالان بازار سرمایه خواهد رسید.

کد خبر 14043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =