رشد بازار با چاشنی برجام

شاخص کل بورس و اوراق بهادار طی ۳ هفته اخیر در یک محدوده به صورت خطی حرکت کرده و نوسانات بسیار اندکی را به نمایش گذاشته است. تقریبا شاخص هم‌وزن نیز از ابتدای بهمن مشابه با شاخص کل، خطی پیش رفته است.

به گزارش بیداربورس، ارزش معاملات در این هفته ۲.۷همت الی ۳.۵همت در نوسان بود. روز دوشنبه ۴۰ میلیارد تومان ورود پول حقیقی به بازار ثبت شد اما در چهار روز دیگر بالغ بر هزار میلیارد تومان خروج پول گزارش شد. بازار در پنج روز هفته در تعادل بود با این تفاوت که اولین روز هفته ۶۵درصد نمادها منفی بودند و به مرور تعداد نمادهای مثبت افزایش یافت به شکلی که روز چهارشنبه ۶۰درصد نمادهای بازار مثبت بودند. در هفته‌ای که گذشت، بازار با چاشنی قوی‌تر شدن احتمال برجام مورد اقبال خریداران و تا حدی در تعادل بود.

*همه چیز مهیاست

به طور کلی انتظارات در خصوص بازار سرمایه مثبت و متعادل است. حذف ارز ترجیحی، تورم در بازارهای جهانی، تعیین دلار ۲۳هزار تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ و بازشدن قفل تحریم به همراه تسعیر ارز بانکی‌ها در کنار p.e مناسب بسیاری از نمادهای متوسط و کوچک بازار، ریسک سرمایه‌گذاری را پایین نگه داشته و ازاین زاویه انتظارات مثبتی در خصوص بازار سهام وجود دارد.

کد خبر 14124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =