۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
تحلیل تکنیکال و بنیادی "کزغال"

حوضه زغال دار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر مربع با ذخیره اکتشاف شده ۷۵.۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و زغال سنگ حرارتی، یکی از بزرگترین ناحیه‌های زغالی در خاور میانه است. ناحیه پرورده با وسعت ۱۲۰۰ کیلومتر مربع در جنوب شهرستان طبس شده و از نظر کمی و کیفی، مهمترین ناحیه در این حوزه است.

به گزارش بیداربورس بهره برداری فاز یک طرح تجهیز معدن زغال سنگ طبس با هدف استخراج ۵.۱ میلیون زغال سنگ خام) ۷۵۰ هزار تن کنسانتره به روش جبهه کار طولانی در پرورده یک از سال ۱۳۸۶ توسط شرکت زغال سنگ پرورده طبس مورد بهره برداری قرار گرفت.

همزمان با اجرای طرح مذکور، بزرگترین کارخانه زغالشویی ایران در جوار معدنی با مساحت ۵۶۲۰ متر مربع و با ظرفیت ۳۰۰ تن بر ساعت احداث شد. این شرکت جزو واحد های فرعی شرکت سرمایه گذاری صدر تامین و واحد تجاری نهایی گروه وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی است. 

سهامدار اصلی کزغال، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با مالکیت ۵۷ درصدی است و همچنین حدود ۲۳ سهام آن نیز در اختیار شرکت بین المللی فولاد تجارت دالاهو است. باقی سهام شرکت نیز در اختیار سایر سهامداران و صندوق بازار گردانی می باشد.

برای دیدن فایل کامل تحلیل بنیادی اینجا کلیک کنید.

*تحلیل تکنیکال کزغال

تایم فریم روزانه

همانطور که در نمودار پیداست، در نزدیکی یک محدوده مهم تصمیم گیری از دید زمانی قرار داریم که میتوان آن را محدوده طلایی عنوان کرد اما در نظر داشته باشید که اولویت اول حفظ حمایت مارک شده است. با این اوصاف شکست و ثبات بالای محدوده ۱۷۵۰۰ریتم صعودی را به سهم خواهد داد.

تایم فریم هفتگی

سهم هنوز موفق به پیدا کردن منطقه حمایت پر پتانسیلی نشده و کماکان یک محدوده پایین تر امکان تاچ شدن دارد . با این اوصاف به نظر میرسد از دیدگاه اندیکاتور RSIفعلا روند قوی تر در دستان عرضه کنندگان این دیدگاه با شکست خط روند نزولی در RSI عوض خواهد شد.

کد خبر 14148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =