۸۵ درصد معادن حبس شده دولت در کرمان تا هفته آینده آزاد می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از آزادسازی ۸۵ درصد معادن حبس شده دولت در کرمان با هدایت ایمیدرو تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش بیداربورس، محمدرضا پورابراهیمی از عدم آزادسازی معادن غیرفعال در اختیار دولت انتقاد کرد و گفت: بخش عمده ای از ظرفیت های معدنی استان کرمان در حبس دستگاه های دولتی قرار گرفته که متاسفانه به دلایل مختلف نه معادن را فعال می کنند نه اجازه فعالیت بخش خصوصی را می دهند.

وی افزود: با توجه به تصمیمات جلسات قبل که مقرر شده بود اقدامات این بخش عملیاتی شود، موضوعات به دلایل مختلف تاکنون بصورت رسمی اعلام و عملیاتی نشده است.

پورابراهیمی ادامه داد: بزرگترین پایگاه امداد و نجات معدن در شمال کرمان در محدوده راور با بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از ابتدای سال آینده با مسئولیت کامل و واگذاری زمین توسط سازمان صنعت احداث می شود. مقرر شد در بخش زیرساخت های معدنی فهرست زیرساخت های معدنی در شهرستان کرمان و راور در فهرست مصوبات شورای معادن استان برای بهره گیری از منابع فوق قرار گیرد.

رضا محتشمی پور معاون معدنی وزیر صنعت ضمن تایید مباحث مرتبط با مطالبات جدی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید اقدامات هرچه سریعتر در این بخش عملیاتی و این معادن تعیین تکلیف شوند.

وجیه اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در این جلسه گفت: اقدامات در این خصوص در دستور کار قرار گرفته اما به دلیل عدم هماهنگی بین مجموعه ایمیدرو، وزارت صنعت و بخشی دیگری از وزارتخانه بصورت عملیاتی و میدانی اجرایی نشده است.

بنابران گزارش در این جلسه مقرر شد ۸۵ درصد از پهنه های معدنی حبس شده در اختیار ایمیدرو و شرکت تولید ظرف هفته آینده بطور کامل آزاد و در اختیار سازمان صنعت کرمان قرار گیرد تا طبق قوانین نسبت به امکان واگذاری بخش خصوصی جهت فعال سازی معادن در کرمان و راور اقدام شود.

همچنین بابت سهم ۱۵ درصدی که نقاط امید بخش درباره آهن ها اجرایی شده تا سال آینده گواهی اکتشاف با اقدامات که توسط ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی انجام می شود، اقدامات مربوط به گواهی اکتشاف انجام شود و سال پس از آن سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای فرآوری معدن در حوزه های سرب، روی، مس، سنگ آهن و سایر مداد معدنی اجرایی شود.

کد خبر 14325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =