دلیل خروج پول حقیقی از بازار چیست؟

معاملات بورس در چهارمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت ۶هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۳۳۶هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز ۱۱۶۷واحد افت داشت. اما شاخص فرابورس با رشد ۴۷واحدی همراه شد. به طور کلی بیش از هفت میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۳۳۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین به زعم اغلب کارشناسان با ایجاد شفافبت در بازار روند معاملات بهبود خواهد یافت و سهامداران می‌توانند با داشتن پرتفویی مناسب سود کسب کنند. با توجه به اینکه بورس کف‌های خود را شناسایی کرده، و اخبار خوبی هم از نتایج مذاکرات برجام به گوش می‌رسد. انتظار می‌رود روند افزایش حجم معاملات همچنان ادامه داشته باشد و معاملات در بازه‌ای متعادل و مثبت باقی بمانند.

مهدی مهدیانی، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی در صورت پایداری ابهام در مذاکرات برجام به نظر می‌رسد خودرویی‌ها و بانکی‌ها با سرخپوشی همراه شوند.

وی افزود: در میان صنایع مختلف، بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «قند و شکر» و «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان بیان کرد: در صورت مشخص شدن نتایج مذاکرات برجام و همچنین تصویب شدن بودجه ۱۴۰۱ معاملات بازار سرمایه روند تعادلی رو به رشدی پیدا خواهد کرد.

کد خبر 14572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =