لیدر بازار سهام کدام صنایع هستند؟

کارشناس و تحلیل گر بازارهای مالی  با بیان اینکه بازار سرمایه این روزها روند بهتری را دنبال می کند به بیدار بورس گفت: میانگین ارزش معاملات در هفته اخیر به بالای ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است که نشانه ی بسیار خوبی برای روند صعودی بازار می باشد. این روزها بیشتر از اینکه بازار از عوامل داخلی تاثیر بگیرد تحت تاثیر تغییر قیمت های جهانی در پی تنش ایجاد شده بین روسیه و اوکراین می باشد.  

محمدحسین کیانی در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: قیمت نفت سقف ۱۴ ساله خود را شکسسته و ۱۳۰ دلار را فتح کرده و همچنین تحت تاثیر حمله روسیه به اوکراین قیمت کامودیتی ها نیز به خصوص فلزات جهانی روند صعودی قیمت را در پیش گرفته اند. به نظر می رسد با طولانی شدن این جنگ شاهد رشد بیشتر قیمت های جهانی باشیم و سهام شرکت های شاخص ساز بورس بتوانند با تاخیر زمانی کوتاهی این رشد قیمت را در صورت های مالی خود و قیمت سهم خود نشان دهند.
کیانی با اشاره به اینکه عامل مهم دیگر این روزهای بازار سرمایه، نتیجه مذاکرات هسته ای ایران و غرب می باشد گفت: طبق گمانه زنی ها به نظر می رسد شانس موفقیت این مذاکرات بالا باشد که در این صورت در میان مدت و بلند مدت به نفع کل اقتصاد ایران می باشد.  
این تحلیل گر بازار سرمایه تصریح کرد: اگر بخواهیم در مورد عوامل داخلی موثر بر بازار سرمایه صحبت کنیم، مهمترین خبر این روزها موافقت نمایندگان مجلس با حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی است. با این تصمیم صنایع داخلی و کوچک بخصوص صنایع زراعی، غذایی و دارویی در روند سودسازی متحول می شوند. البته ذکر این نکته ضرروی است که ساز و کار این امر از سوی دولت بسیار مهم می باشد. اگر دولت باز هم بخواهد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان در نرخ (قیمت) گذاری به صورت دستوری اعمال نظارت کند نباید انتظار تحول سود در این شرکت ها و صنایع مربوطه را داشته باشیم اما در صورت اجرای درست این تصمیم شاید در کوتاه مدت فروش این شرکت ها با توجه به کاهش قدرت خرید مردم کمتر از دوره های قبل شود، اما به مرور و با تخصیص یارانه به اقشار کم درآمد جامعه وضعیت بهتر می شود و نرخ فروش شرکت ها واقعی می شود
کیانی در پایان گفت: از لحاظ تکنیکالی، مهمترین حمایت فعلی شاخص یک میلیون ۳۲۰ هزار واحد می باشد و در گام اول توانایی رشد تا یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد را دارد. اگر بخواهیم صنایع پیشرو در بازار را مدنظر قرار بدهیم به نظر می رسد ترکیبی از صنایع پالایشی، خودرویی و بانکی بتوانند بازدهی مناسبی کسب کنند.

کد خبر 14576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =