حملات راکتی و موشکی گسترده در مرکز منطقه کردستان عراق

بامداد امروز ۱۴ راکت به مجتمع زیرین استان اربیل عراق در حوالی فرودگاه شلیک شد و به دو پایگاه موساد و یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا اصابت کرد.

به گزارش بیداربورس، به نقل از رسانه های عراقی، بامداد امروز ۱۴ راکت به مجتمع زیرین استان اربیل در حوالی فرودگاه و دو پایگاه موساد و  یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا اصابت کرده و آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان به صدا درآمد و تمام پایگاه‌های نظامیان امریکا در عراق، آماده باش کامل دشدند.

براساس این گزارش، پایگاه‌های مورد اصابت، مرکز پیشرفته آموزشی بودند و الجزیره شدت انفجارها را بی‌سابقه دانست.

وزارت خارجه آمریکا در اولین واکنش به این رویداد اعلام کرد: هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تاسیسات دولتی رخ نداده اما مقامات نظامی امریکا مدعی شدند موشک ها از ایران شلیک شده اند و به مجتمع کنسولگری در حال ساخت اربیل، اصابت نکردند.

مقتدی صدر هم در توییتر اعلام کرد: اربیل زیر آتش خسران و خیانت است. کردها، ریه عراق و بخش تفکیک ناپذیر آن هستند. اربیل جز اعتدال، استقلال و حاکمیت زانو نخواهد زد. صبر، اربیل تا حصول حکومت اکثریت ملی.

سازمان ضد تروریسم منطقه کردستان عراق نیز اعلام کرد ۱۲ فروند موشکی که به اربیل برخورد کردند از جایی در خارج از عراق و جهت شرق شلیک شده‌اند.

مصطفی الکاظمی  نخست وزیر عراق هم اعلام کرد: حمله  به اربیل که موجب ترس ساکنان شد، حمله به امنیت مردم است. این تحولات با نخست وزیر اقلیم کردستان بررسی و نیروهای امنیتی تحقیق می کنند. عراق در مقابل هر تهدیدی علیه مردم می ایستد.

کد خبر 14704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =