نه پای رفتن از اینجا نه طاقتی که بمانم

کارشناس و تحلیل گر بازار سهام گفت: در یک سال گذشته در اثر جراحت وارده از سمت فروشندگان آنقدر کوفته شده که برخلاف این که قیمت اکثر سهم ها بسیار پایینتر از ارزششان معامله می شود اما همچنان بی رمق و نشانه های رکود را در بازار شاهدیم.

ایمان رئیسی در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: در بازارسهام ، گروه خودرو با اخبار برجامی مثبت و با بازگشت آقای باقری منفی می شوند. شاخص کل نیز انگار نگاهش به این گروه گره خورده است، اما گروه محصولات شیمیایی متعادل و مثبت بودند و اگر از ناحیه قوانین دولتی مشکلی برایشان پیش نیاید میتوانند بازدهی مناسبی در میان مدت نصیب سهامدارانشان کنند. در گروه بانکی صحبت هایی که پیرامون نرخ تسعیر ارز و زمزمه های تسعیر بالای ۲۰ هزار تومان شنیده می شود سهم های این گروه را نیز به دامنه مثبت کشاند. 

رئیسی در ادامه گفت: گروه زراعت هم متعادل و مثبت با خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به سال ۱۴۰۱ بسیار خوشبین است، در سایر گروه ها نیز سهم ها متعادل و دست به دست شدند، از این بابت که بازار بمانند ۷-۸ ماه قبل قفل نیست می توان به آینده تحلیل پذیر بازار امیدوار بود.

این نحلیل گر بازار سهام گفت: خبرهای خوبی هم به بازار مخابره می شود از قبیل:

• افزایش قیمت کامودیتی ها

• عدم کاهش قیمت دلار بازار

• صحبت هایی پیرامون معافیت صندوق های درآمد ثابت از مالیات.

وی افزود: اما در بسیاری از نمودارها به لحاظ تکنیکالی در حال دریافت سیگنال های خرید هستیم و الگوهای بازگشتی را شاهدیم اما این موضوع به معنای جبران ضرر در ۱ روز و ۱ ماه نخواهد بود اما ابهامات پیش روی بازار سرمایه از جمله مهم ترینشان که برجام است می تواند بازار را از بلاتکلیفی خارج نماید . رئیسی در پایان گفت: برای شاخص کل نیز حمایت سنگین ۱۳۰۰ هزار واحدی و سد مقاومتی ۱۴۰۰ هزار واحدی را در پیش داریم که در حال حاضر نه پای رفتن دارد و نای ماندن. 

کد خبر 14827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =