سرانجام برجام به کجا میرسد؟

در هفته‌های اخیر، مشخص شد که ایران حاضر نیست بدون خروج کامل سپاه از تحریم و لیست سازمان‌های تروریستی، سطح غنی‌سازی خود را کاهش دهد و اما با علنی شدن این تقاضا، جناح رقیب بایدن را تحت فشار قرار داد و با توجه به اینکه انتخابات یک/سوم سنا در پیش است، بایدن از سوی هم‌جناحی‌ها هم نیز تحت فشار است تا این مساله را نپذیرد.

به گزارش بیدار بورس ، در هفته‌های اخیر، مشخص شد که ایران حاضر نیست بدون خروج کامل سپاه از تحریم و لیست سازمان‌های تروریستی، سطح غنی‌سازی خود را کاهش دهد و اما با علنی شدن این تقاضا، جناح رقیب بایدن را تحت فشار قرار داد و با توجه به اینکه انتخابات یک/سوم سنا در پیش است، بایدن از سوی هم‌جناحی‌ها هم نیز تحت فشار است تا این مساله را نپذیرد.

*پیشنهاد روی میز بایدن

به احتمال قوی، جناح دموکرات تصور می‌کند که خروج سپاه از لیست تحریم‌ها می‌تواند به عنوان یک عامل فشار در انتخابات پیش رو مورد استفاده جمهوری‌خواهان قرار گیرد لذا بعید به نظر می‌رسد که بایدن و جناح دموکرات، این ریسک را بپذیرند که با خروج کامل سپاه از تحریم به توافق با ایران برسند لذا تصور ما این است که برای ماهها، ایران و آمریکا نسبت به همدیگر اقدامی تحریک‌آمیز انجام نمی‌دهند. تنها امیدواری این است که ایران پیشنهاد خروج بخشی از سپاه از لیست تروریستی را بپذیرد و این پیشنهاد بصورت جدی از سمت دموکرات‌ها ارائه شود. بنظر در صورت استقرار مجدد تیم‌های مذاکره‌کننده در وین می‌توان کورسوهای امید توافق را دنبال کرد.

*فروش نفت در سایه افزایش قیمت‌های جهانی

ایران در سایه افزایش قیمت‌های جهانی اقدام به فروش نفت و وصول درآمدها می‌کند و آمریکا نیز طبعا این توقع را دارد که ایران به دلایل مختلف، سطح واقعی غنی‌سازی ۶۰درصد و یا میزان ذخائر اورانیوم خود را کنترل کند.

کد خبر 16044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =