۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
تمایل بازار به کدام سمت میرود؟

تمایل فعالان حقیقی بازار به صنایع و نمادهای کوچک، موضوعی است که طی روزهای اخیر دیده شده است با این حال تجربه دو سال اخیر باعث شده تا سهام شرکت‌های غیر p.e محور و با نقدشوندگی پایین، رالی‌های صعودی قدرتمندی نداشته باشند. اگر تجربیات دو سال اخیر نبود، قاعدتا در بازار هفته‌های اخیر شاهد کسب بهترین بازده توسط ضعیف‌ترین نمادهای بازار به لحاظ بنیادی و نقدشوندگی بودیم.

به گزارش بیداربورس، تمایل فعالان حقیقی بازار به صنایع و نمادهای کوچک، موضوعی است که طی روزهای اخیر دیده شده است با این حال تجربه دو سال اخیر باعث شده تا سهام شرکت‌های غیر p.e محور و با نقدشوندگی پایین، رالی‌های صعودی قدرتمندی نداشته باشند. اگر تجربیات دو سال اخیر نبود، قاعدتا در بازار هفته‌های اخیر شاهد کسب بهترین بازده توسط ضعیف‌ترین نمادهای بازار به لحاظ بنیادی و نقدشوندگی بودیم.

رفتار بازار تکنیکالی‌تر از همیشه

بازار به طور کلی محتاط عمل می‌کند و در هفته اخیر تکنیکالی‌تر از همیشه رفتار کرد و به نمادهایی که افت بسیار سنگینی کرده بودند، توجه بیشتری داشت اما در نمادهای بنیادی و رشد کرده در هفته‌های اخیر نیز پشت نکرد. در گذشته زمانی فعالین بازار سرمایه بر اساس تورم، به سمت خرید و نگهداری سهام گرایش پیدا می‌کردند که این تورم را در دلار و سکه می‌دیدند اما با از بین رفتن قشر متوسط در جامعه ایران، امروز به لحاظ روانی توجه بزرگترین پرتفوهای حقیقی نیز به قیمت اجناس و کالاهایی است که در زندگی روزمره استفاده می‌شود و همین رشد پی در پی قیمت‌ها و تورم کالاهای خوراکی باعث شده تا سرمایه‌گذاران میل به نگهداری وجه نقد نداشته باشند.

کد خبر 16252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =