سهام باشگاه چلسی با ۵.۲ میلیارد دلار معامله شد

کنسرسیومی به مدیریت مالک سه تیم ورزشی، اقدام به خرید ۵.۲ میلیارد دلاری سهام باشگاه چلسی کرد تا رومن آبراموویچ بعد از ۱۹ سال مجبور به خروج از این باشگاه معروف شود.

به گزارش بیداربورس در پی حمله روسیه به اوکراین و تحریم رومن آبراموویچ توسط اروپا و آمریکا به دلیل اتباط با ولادیمیر پوتین، باشگاه چلسی با صدور بیانیه ایی اعلام کرد: مذاکره فروش  ۴.۲۵ میلیارد پوندی (معادل ۵.۲ میلیارد دلار) سهام این باشگاه با کنسرسیومی به نتیجه رسید و مالکان جدید ۲.۵ میلیارد پوند برای خرید سهام باشگاه پرداخت خواهند کرد.

براساس این گزارش، انتظار می‌رود فرایند فروش سهام باشگاه اواخر ماه مِی به پایان برسد اما انتقال مالکیت باشگاه نیازمند تأیید مقامات فوتبال انگلیس و دولت بریتانیا است.

کنسرسیوم به مدیریت تاد بولی و شرکا شامل کلیرلیک کپیتال، مارک والتر و میلیاردر سوئیسی به نام هانسیورگ ویس همچنین ۱.۷۵ میلیارد پوند برای سرمایه‌گذاری در این باشگاه لیگ برتری هزینه خواهد کرد.

بولی سرمایه‌گذار و تاجر آمریکایی است که مالک دارایی خالص و ۴.۵ میلیارد دلار (۳.۶ میلیارد پوند) بوده و سهامدار سه تیم ورزشی بیسبال لس‌آنجلس داجرز، ب سکتبال زنان لس‌آنجلس اسپارکس و بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز است.

باشگاه چلسی  سال ۱۹۰۵ در غرب لندن تاسیس شده و دارای شش عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلستان، هشت قهرمانی در جام حذفی انگلستان و پنج قهرمانی در جام اتحادیه انگلستان است. این باشگاه سال ۲۰۰۳ توسط آبراموویچ به ارزش ۱۴۰ میلیون پوند خریداری شده بود.

کد خبر 16413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =