سفارش خرید سهام فرابورسی از طریق "نامک" مختل شد

فرابورس از اختلال در سفارش گذاری از طریق ایستگاه های معاملاتی نامک تا اطلاع ثانوی خبر داد و از سهامداران خواست از طریق دسترسی های برخط و برخط گروهی اقدام کنند.

به گزارش بیداربورس، مدیر عملیات بازار فرابورس دقایقی قبل اعلام کرد: به دلیل بروز اشکال فنی تا اطلاع ثانوی امکان سفارش گذاری از طریق ایستگاه های معاملاتی نامک ( نرم‌افزار ایستگاه معاملاتی کارگزاران ) امکان پذیر نیست .

لذا متقاضیان می توانند سفارشات را از طریق دسترسی های برخط و برخط گروهی ارسال کنند. بدیهی است درصورت برطرف شدن اشکال فنی، اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس این گزارش، سامانه نامک، درگاه ارسال سفارش به سمت سامانه معاملات بوده که از سال  ۹۱ به بهره برداری رسیده و وظیفه دریافت سفارشات از معامله‌گر کارگزاری و ارسال آنها به سامانه معاملاتی را برعهده دارد.

هیات‌مدیره سازمان بورس سال ۹۵ در راستای حمایت از شرکت‌های نرم‌افزاری ارائه دهنده خدمات برخط ، توسعه سامانه نامک را متوقف کرد و تصمیم گرفت تعداد ایستگاه‌های معاملاتی، افزایش نیابد اما طبقب مصوبه ۲۲ شهریور هیات مدیره سازمان بورس ، محدودیت دسترسی همه ۱۰۹ شرکت کارگزاری فعال در بورس و فرابورس به سامانه، لغو شده و بورس های تهران ، کالا ، فرابورس و انرژی می توانند اقدام به ارایه دسترسی جدید کنند.

کد خبر 17459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =