۱۶ هزار میلیارد تومان برای یارانه‌ دارو و بدهی شرکت‌های دارویی پرداخت شد

معاون امور سلامت سازمان برنامه و بودجه از پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت برای تسویه بدهی شرکت های دارویی خبر داد.

به گزارش بیداربورس، مجید فراهانی با اعلام اینکه در راستای برنامه اصلاح سیاست ارزی حوزه دارو، یارانه‌ به مستقیما به مصرف کننده نهایی تعلق می‌گیرد به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: افراد فاقد پوشش بیمه‌ای، تحت پوشش قرار گرفته و تمام جمعیت به طور کامل دارای بیمه می شون و تاکنون هم بیش از ۶ میلیون نفر جدید بیمه شدند.

وی ادامه داد: منابع مورد نیاز جهت تحت پوشش بیمه از محل تبصره ۱۴ قانون بودجه سال جاری، معادل ۶ هزار میلیارد تومان تامین می‌شود. افزایش قیمت داروهایی فاقد پوشش بیمه باید به گونه‌ای باشد تا نرخ‌ها برای مردم تغییر نکرده و بیمه‌ها این افزایش را تامین کنند و به همین منظور، پیش‌بینی‌های بودجه‌ای پوشش بیمه این دسته از داروها نیز انجام شد.

این مقام مسئول افزود: از ابتدای سال تاکنون ۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص یافته به سازمان بیمه سلامت علی رغم محقق نشدن تمام منابع انجام شد تا این سازمان بدهی‌ها را به مراکز درمانی طرف قرار بپردازد و از این طریق، بدهی شرکت‌های بیمه‌ای نیز پرداخت شود. بیمه نیروهای مسلح نیز تخصیص ۱۰۰ درصدی منابع را دریافت کرد. همچنین با هدف کمک به بیمه‌ها برای ورود با آمادگی به طرح دارویار، هفته آینده یارانه مابه تفاوت نرخی که برای دارو افزایش پیدا می‌کند و مطابق تبصره ۱۴ قانون بودجه به طور علی الحساب واریز می‌شود.

فراهانی گفت: به طور کلی دو مرحله پرداخت ۸ هزار میلیارد تومانی در اواخر خرداد و هفته گذشته به وزارت بهداشت صورت گرفت و هفته قبل هم مقرر شد بدهی تمام شرکت‌های دارویی و ملزومات پزشکی به طور مستقیم پرداخت شود. بنابراین، دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمه‌ها دیگر هیچ بدهی به این دسته از شرکت‌ها نخواهند داشت.

براساس این گزارش، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: داروهای ضروری و مورد نیاز مردم  در اولویت بیمه قرار گرفتند. با اجرای طرح دارویار، ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه OTC و ۳۶۶ قلم داروی پر مصرف و ضروری بیماری‌های مزمن بیمه می‌شوند. در مرحله اول ۱۰۰ داروی مورد نیاز روزانه مردم و برای مرحله دوم نیز ۳۳۶ قلم دارو مورد پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرد.

کد خبر 19256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =