انتقاد از دخالت وزارت صنعت در فروش سیمان و پیش بینی تشدید گرانی‌ها

دبیر انجمن سیمان با اعلام کاهش شدید حجم ورودی سیمان و و پیش بینی افزایش گرانی‌ها، خواهان عدم دخالت وزارت صنعت در خرید و فروش محصولا در بورس کالا شد.

به گزارش بیدار بورس، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنعت سیمان در نامه ای به سیف اله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت اعلام کرد: در هفته جاری به رغم عرضه بیش از یک میلیون تن سیمان در تالار بورس کالا، متاسفانه تا پایان ۲۵ تیر فقط حدود ۷۱۲ هزار تن سیمان با احتساب مچینگ، معامله شد.

مسلماً سیاست‌های انقباضی آن اداره موجب شده کارخانه های سیمان نتوانند برابر برنامه، محصول عرضه شده در بورس کالا را به فروش برسانند که این از یک طرف باعث کاهش نقدینگی در شرکت‌ها شده و از طرف دیگر عدم خرید توسط پروژه ها و صنایع سیمان بر و عاملین که به هر دلیل کد خرید آنها غیر فعال شده بود، موجب کاهش شدید حجم ورودی سیمان به بازار شد و پیش بینی می شود در چند روز آینده، نرخ های سیمان در بازار آزاد افزایش یابد.

ضمن اینکه برای کالایی که به رغم محدودیت برق، تولید آن کماکان بیشتر از تقاضا است، اعمال هرگونه سیاست محدود کننده برای خرید و فروش خارج از عرف بازرگانی و شرایط تعریف شده در بورس کالا است.

لذا این انجمن به عنوان تنها تشکل این صنعت، مصراً تقاضا دارد قبل از اینکه تحمیل سیاست‌های دستوری به بورس باعث بروز مشکلاتی در تامین سیمان شود از اعمال هرگونه محدودیت غیرمنطقی و دخالت در روند خرید و فروش سیمان در بورس کالا جداً خودداری شده و اجازه دهید بازار سیمان در یک روند طبیعی به تعادل برسد.

کد خبر 19378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =